• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kasboek excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

CharlotteVH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2023
Hallo

Ik had graag een simpel kasboek gemaakt. Formule werkt en heb ik doorgetrokken maar ook bij lijnen waar nog geen Ontvangst of Uitgave is ingevuld wordt het bedrag daardoor overgenomen. Ik had graag gehad dat die cel "leeg" blijft en de formule enkel wordt toegepast indien er bij rij Ontvangsten of Uitgaven iets ingevuld werd zodat het iets cleaner lijkt.

Alvast bedankt voor de tips!

Bijlagen

plak deze in F6 en trek door naar beneden:

Code:
=ALS(A6="";""; F5+D6-E6)

Misschien is DIT simpel genoeg..Met tabel en altijd bovenin invullen, als je tenminste de knop gebruikt. Is wel een bestand met macro's..

Bijlagen

Die macro is niet nodig, als je een tabel uitbreid naar rechts, links of beneden vergroot de tabel automatisch. Daarom is ook zijn lege rijen en kolommen not done in een tabel.

De toetsen combinatie Ctrl pijltje naar beneden werkt ook snel ipv scrollen.

Klopt, helaas werk ik daar (te) weinig mee en ken al deze combinaties dus niet, zal me daar ook eens in verdiepen...

En? Welke van de schitterende oplossingen is het geworden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan