• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kasboek kwartaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Beste Exellers,
Voor onze vereniging heb ik getracht een kasboek samen te stellen.
Nu zit ik met 3 vragen waar ik een probleem mee heb en hoop dat er iemand mij verder kan helpen.
1. In Blad Bank-Download komen de gegevens die gedownload zijn vanuit de bank in CSV formaat.
In Blad Kasboekoverzicht in cel C7 staat een zoekopdracht naar de datum in blad Bank-Download.
Is het mogelijk om op de echte datum te zoeken en niet zoals nu op de getal notatie?

2. De grafiek in blad Kasboek Overzicht staat op K3-N14 maar soms bij openen van het bestand verschuift de grafiek?
Is de grafiek vast te stellen op de coördinaten?

3. Kan er in de Kasboeken 1..4 meerdere opties zoals 3 keer Darten o.i.d.worden ingegeven zodat in kolom C de optelling wordt uitgevoerd?
Een poging staat in cel C14 (2x Advertenties) maar daarvoor heb ik de formule aangepast wat hier wel werkt maar dit moet ook voor de andere aktiviteiten gaan gelden en ik niet weet hoe deze worden ingevoerd en hoeveel. Dus een andere formule die zoekt naar alle overeenkomende opties en deze dan opteld in kolom C.

Zie het bijgevoegde bestand voor meer duidelijkheid.
Dit bestand is gemaakt in Office 2013.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Fijne jaarwisseling en een gezond 2022, Rubik.

Bijlagen

1. =VERT.ZOEKEN(DATUM(H3;1;1);'Bank-download'!A2:C1000;3;0)

2. zie schermafdruk, klik met rechtermuisnop op je grafiek ga dan naar eigenschappen of dat icoontje met die 4 pijltjes en klik op eigenschappen.
Kies 1 van die 3 mogelijkheden daar, die best overeenkomt met je wensen, vermoedelijk zou ik zeggen de eerste omdat je wilt dat de linkerboven en rechteronderhoek die 2 cellen moeten zijn.
Anders even de andere 2 opties uitproberen en kijken welke best schikt.

3. C15 van kasboek-kw1 =SOM.ALS($F$7:$F$49;A15;$I$7:$I$49) en deze dan kopieren en plakken speciaal als formule over C14 tot C31
hinderlijke nullen laat je verdwijnen door bestand>opties>geavanceerd> en dan bij werkblad kasboek_kw1 wegvinken van "nullen weergeven in cellen met nulwaarde"

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-12-30 180524.png
    Schermafbeelding 2021-12-30 180524.png
    44,9 KB · Weergaven: 21
  • Kasboek-help.xlsx
    Kasboek-help.xlsx
    103 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Beste cow18,

Hartelijk dank voor het support en het werkt uitstekend.
Kunnen we het jaar toch goed afsluiten.
Een fijne jaarwisseling gewenst en tot volgend jaar.

Met vriendelijke groet Rubik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan