• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kasboek wijziging

• Onderwerp starter Onderwerp starter JMo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Bekijk bijlage Testboek1.xlsm

Een ingave of uitgave boeking wil ik koppelen aan de daadwerkelijke ingevoerde bedragen.
De reden is dat een uitgave dan ook daadwerkelijk een uitgave is en het bedrag niet
in de inkomsten kolom terecht komt.
Iemand een idee?

Je bestand is beveiligd, dus testen kan ik niet, maar zoals ik je vraag begrijp kun je het zoeken bij validatie.

Kan ik dan de bedragen koppelen? Het is eigenlijk een soort error handling wat ik bedoel,
de validatie geeft alleen een invoer controle?
Indien er een uitgaaf is en het bedrag is ingevuld in de verkeerde kolom zou ik dat graag controleren..
Misschien is er een macro voor nodig. De in en uitgaves haal ik reeds uit een lijst.

Gewoon bepalen dat als de omschrijving uitgave is dat dan in de andere kolom niets ingevuld kan worden.

JMo,

Ik zou ook met een gegevensvalidatie werken. Er moet worden gecheckt welke waarde er in kolom E staat, namelijk ingave of uitgave.
De formule LINKS(E10;1) geeft als uitkomst welk teken er op de eerste plaats staat in cel E10. Voor een ingave is dat dus een "i", voor een uitgave is dat een "u".

De gegevensvalidatie in cel H10 moet dan zijn: [Tabblad Instellingen][Toestaan: Aangepast][Formule = =LINKS(E10;1) ="i" ]. Je zou gebruik kunnen maken van een invoerbericht, maar enkel een foutbericht als bv: Boeking is een uitgave! lijkt mij voldoende.
De gegevensvalidatie in cel I10 moet dan zijn [Formule = =LINKS(E10;1) ="u" ] met als foutbericht Boeking is een ingave!

Grt. Peter

met VERT.ZOEKEN()

Bv.
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(E10;Basis!$C$1:$D$19;2;0);"")
In F10 op blad "Transacties jan"

Bijlagen

Dat is top! De type cellen moeten hiervoor wel ge-locked worden.
Bij het invulllen kan ik dan weer geen rij wissen..

De inhoud van de cellen van de te wissen rij door;
Code:
Sub wisRij()
'
' Macro1 Macro
Dim rij As Integer
Dim endColumn As Integer

'   met welke rij beginnen?
    rij = InputBox("Welke rij moet er gewist worden?")
'   niet de applicatie gegevens
    If (rij < 10) Then
        MsgBox ("Niet de applicatie gegevens.")
        Exit Sub
    End If
    If (rij > 105) Then
        MsgBox ("Max. 105 rijen.")
        Exit Sub
    End If
'   wis de bijbehorende kolommen
    Range(Cells(rij, 1), Cells(rij, 5)).Select
    Selection.ClearContents