• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kasboek wijziging

• Onderwerp starter Onderwerp starter JMo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JMo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
In mijn kasboek heb ik een kolommen vorm van;
boeking - type - boeking omschrijving - rekening - ingave (eur) - uitgave (eur)

In een vorig topic heb ik vernomen dat ik de in- en uitgaven kan valideren met Links(Cel, 1) = "1" of waarde "2".
Zo controleer ik dat de ingegeven bedragen in de juiste kolom komen voor dan wel een ingave of een uitgave.

Dit is in orde, maar hoe kan ik nu een nieuwe boeking maken zonder dat ik steeds de kolom type hoef te vullen met
de juiste waarde (ingave of uitgave). Kan dit met de formule offset?

Bijlagen

Altijd prettig een beveiligde bijlage en een onduidelijke vraag. Maak even duidelijk wat je wil en haal het password van jouw bestandje af.

Excuseer. Ik probeer rij voor rij boekingen te doen voor een kasboek dat bestaat uit rekeningen.
De gebruiker moet de kolommen voor het boek in de transactie tab bladen hiervoor juist invullen.

De boekingen die ik doe zijn of ingaven of uitgaven. Hiervoor zijn er twee kolommen voor de invoer van de bedragen.
Deze wil ik controleren op juistheid van boeking (dus ingave of uitgave). Dit doe ik nu via data validatie (tab data - validatie)
van de in- en uitgave kolommen (=LINKS(Type,1)="1").

Kan ik dit type, ook geplaatst op de basis tab. automatisch meenemen als ik een boeking doe? De gebruiker hoeft
hier niets van te weten.

Bijlagen

Helaas geen idee wat de vraag is. Maar met vertikaal zoeken VERT.ZOEKEN() VLOOKUP()) gaat het denk ik wel lukken.

Vert.zoeken?

Zoiets?

Code:
=VERT.ZOEKEN(E11;Basis!$I$7:$J$13;2;ONWAAR)

Cel F11 op tabblad Transacties jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan