• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kasboekje

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
Hoi allemaal,

Heb weer even een vraagje: Wil per dag een kasboekje in excel gaan bijhouden. Op bijgevoegd plaatje zie je een aantal simpele velden.

A2: datum van opstellen kasboek
C2: bedrag wat op de giro staat (eh.. dit is een fictief bedrag... lol)
D2: bedrag in portomonee
E2: bedrag in spaarpotje

Stel, op 30 juni doe ik een betaling aan de belastingdienst. Dit bedrag wil ik dan van het startbedrag van de giro af laten trekken. Dat bedrag moet dus automatisch aangepast worden, zodat ik in een oogopslag zou kunnen zien wat de status van het saldo op de giro is.

Zo ook met "kas" en "potje"... Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Simpel op c2 neerzetten "c2-c7" lukt niet! Waarschijnlijk iets te simpel bedacht van het mutsje :confused:

Liefs,
Lein

Bijlagen

• excel.jpg
    excel.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 111
Zou toch gewoon moeten werken. Zie bijlage (even extentie txt veranderen in xls). Of begrijp ik het verkeerd?

Laatst bewerkt:
Simpel op c2 neerzetten "c2-c7" lukt niet!
Misschien voordehand liggende vraag, maar gebruik je de forumule "=c2-c7"?

Zie bijlage:

hoi huijb

Heb ut hernoemd naar xls, maar geeft foutmelding bij openen... lukt dus niet!

Groet,
Lein

Re: hoi

Geplaatst door jepewe
Zie bijlage:

Een plaatje vanaf jou C:\ werkt bij ons niet hoor:)!

Geplaatst door leintje
ja, ik gebruik c2 - c7....

Ja, maar ook met die "=" ervoor? Elke forumle in Excel moet met "=" beginnen.

Type dit eens letterlijk over =(c2-c7). Dan zou het moeten werken.

ook niet

Hoi XP,

als ik typ: "c2-c7" komt dit letterlijk zo in het veldje te staan... werkt dus niet. Normaal werkt een formule altijd prima zonder de "....

Liefs,
Lein

Neehee :D.

Je moet er = voor zetten

Dit letterlijk:

=c2-c7

Neehee:).

Je moet er = voor zetten

Dit letterlijk:

=c2-c7

( )

dan krijg ik bijgevoegde melding, met =(2c-c7)

Bijlagen

• kasboek2.jpg
    kasboek2.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 67
Zonder haakjes doen.

---> =c2-c7 <--

Dat gaat ook niet goed.

Jij probeerd om in cel C2 de forumule "=c2-c7" te gebruiken. Dat kan ik ook niet doen. Hij moet dus de formule van de formule afhalen. Probeer een andere cel en maak daar de formule opnieuw. Bijvoorbeeld in a1

attachment.php

Dit kan ik ook niet in Excel XP.

Bijlagen

• excel.jpg
    excel.jpg
    43 KB · Weergaven: 230
Ik vind het jammer, dat je mijn bijlage niet kan lezen. Ik heb geprobeerd een voor mij vanzelfsprekende weg te bewandelen als bijlage bij een email, maar die worden door jou geweigerd. Kan jij me dan misschien vertellen hoe ik een bijlage kan sturen, die wel door iedereen gelezen kan worden, a.u.b.?
Joop

Geplaatst door jepewe
Ik vind het jammer, dat je mijn bijlage niet kan lezen. Ik heb geprobeerd een voor mij vanzelfsprekende weg te bewandelen als bijlage bij een email, maar die worden door jou geweigerd. Kan jij me dan misschien vertellen hoe ik een bijlage kan sturen, die wel door iedereen gelezen kan worden, a.u.b.?
Joop
Ze worden niet door mij geweigerd hoor:D.

Bijlage toevoegen:, druk op de knop "bladeren" en selecteer je bijlage.

Maximaal 100 kb, en alleen maar gif jpg png txt zip bmp jpeg doc.

Ik heb dus op de bladeren knop gedrukt maar er verschijnt geen bijlage, snik
Joop

Hoe groot is het bestand? Welke extensie heeft het? Klik je wel op OK na het selecteren?

XP

Ok, ik zet in cel c2 het startbedrag (1676,26). Moet ik dan in cel A1 =(c2-c7) doen? Dan wordt het toch zichtbaar in cel A1? Het is de bedoeling dat het bedrag in c2 dus automatisch verminderd wordt met wat ik uitgeef/betaal. Zo ook met "kas", maar dan plus natuurlijk

... euhm.. snap ut nu ff niet meer...

Lein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan