Kasperksy Anti Virus start niet automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik heb al lange tijd Kasperksy Anti Virus (KAV) en AntiHacker (AH) in gebruik; sinds de zomer een nieuwere versie en bij de installatie ging alles goed maar ik zit met het volgende probleem.
Nadat ik de oudere versie er helemaal af had gegooid (zowel van KAV en AH) en de nieuwere versies erop had gezet startte alleen AH automatisch op en gebeurde er bij de KAV niets; als ik hem handmatig opstartte via 'Start' kwam het programma keurig in beeld en deed het zijn werk.

Ik heb dit een tijdje gedaan maar een oplossing is dit niet; ik ben in msconfig gaan kijken bij de uitvoerregel en zag daar achter de uitvoerregel van KAV opeens '/wait' staan; dat vond ik vreemd.
Op mijn broer's PC heb ik ook KAV/AH geinstalleerd (zelde versies) en daar had ik geen problemen: beide programma's starten gewoon automatisch op maar hier zag ik ook geen '/wait' staan in de uitvoerregel.
Inmiddels heb ik KAV er afgegooid en opnieuw opgestar en eens naar de uitvoerregels gekeken maar nu stond er niets van KAV in; na de installatie en de herstart van KAV staat exact dezelfde uitvoerregel weer en opnieuw staat er '/wait' erachter wat er dus niet in hoort te staan.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? KAV zelf doet het prima want zodra ik 'm handmatig open werkt het prima; maar hoe krijg ik het zo dat ie ook automatisch opstart?!

Ikzelf gebruik norton dus weet het niet zeker maar volgens mij zitten er in z`n programmas als kaspersky bij settings e.d een optie start als windows word gestart.Zo niet kan je het volgende proberen Rechte muisknop op start-->verkennen-->programma`s-->opstarten en gooi hier de opstart in van kaspersky. Dat wil ook wel eens helpen. Veel succes!!

:thumb: Zo simpel; maar het werkt wel...dat ik dát over het hoofd had gezien; dank voor je oplossing! :)

Staat het wel maar maar ondanks dat het was aangevinkt / aanstond deed het programma niets; startte hij niet automatisch op...

En wat als je eens kijkt bij start --> uitvoeren --> msconfig dan bij tabblad opstarten?

Zie openingspost; daar staat ie wel aangevinkt maar staat er in de uitvoerregel aan het einde .../wait
Ik dacht dat het daar aan lag; een deinstallatie en herinstalltie verhielpen het probleem niet terwijl op andere PC's het programma het wel deed; nu doet ie het dus weer wel maar blijft 'wait' er staan...

Ok ik ga der vanuit dat het voor alle kaspersky's hetzelfde geldt..
doe het volgende

ga naar Start --> Uitvoeren --> Regedit

Ga dan naar: HKEY_LOCAL_MACHINE --> SOFTWARE --> MICROSOFT --> Windows --> Current version --> Run

als goed is zie je hier nu de registerkey van Kaspersky staan.
Klik hier op met de rechtermuisknop en wijzig deze.
Je met /wait veranderen in /minimize
als goes is moet hij dan weer fatsoenlijk opstarten. (Vergeet wel niet de snelkoppeling uit de opstart menu te halen in Start --> Alle Programma's --> Opstarten.

Dat werkt niet lekker, althans, als ik de uitvoerregel aanpas en er staat .../minimize en ik sluit regedit af en ik start het weer op staat er meteen weer .../wait
Zie ik ergens een save functie over het hoofd? (vast wel) :)

Heb je eigenlijk al gecontroleerd of de service van Kaspersky (kavsvc.exe) wel opstart?

Start > Uitvoeren > services.msc intypen > OK > de service van Kaspersky opzoeken > kijken of het opstarttype op "Automatisch" staat.

(Heb je nog meer services van Kaspersky, controleer die dan ook.)

Er staat wel 'kavsvc' tussen op automatisch; die is van Kasperksy en valt onder de map"C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe" Nou heb ik ook AntiHacker Kasperksy maar die zie ik ff niet zo snel erbij staan of deze moet het zijn (AH start wel automatiscg op)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan