Kasperksy firewall blokkeert online spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik wil graag het spel C&C Generals Zero Hour online willen spelen, maar dat lukt mij niet als de firewall van Kaspersky aan staat. Dit vind ik vervelend, aangezien in graag het spel online tegen een andere persoon wil spelen met firewall aan.

Ik heb al geprobeerd in Kaspersky bij de firewall instellingen bij het Tabblad Programma's alles zover ik weet van het spel Generals op toestaan te zetten (zie plaatje hieronder) Helaas blijft de firewall nog steeds het spel blokkeren.
Ik moet blijkbaar nog meer veranderen in de instellingen (misschien bij Netwerkpakketten?), maar daar heb ik geen verstand van en weet ook niet wat ik moet veranderen.

Ik draai op Windows XP Home en ik weet zeker dat Kaspersky de oorzaak is, want de computer staat direct op het modem aangesloten en zodra de firewall uit is, kan ik normaal het spel spelen.

Kan iemand mij misschien helpen met de instellingen van Kaspersky? :)

kasp.JPG

kaspersky.JPG

Laatst bewerkt:
Hoi michiel117,

Nee, het spel geeft alleen de melding dat de connectie met de andere persoon is verloren. In één of andere manier blokt Kaspersky het, maar ik weet niet waar.

Hoi michiel117,

Nee, het spel geeft alleen de melding dat de connectie met de andere persoon is verloren. In één of andere manier blokt Kaspersky het, maar ik weet niet waar.

jah dat bedoel ikheb je een router?

Die heb ik ja, daar heb ik al een vraag over gesteld, maar helaas geen antwoord op gekregen. Maar daar gaat het nu even niet om, aangezien de router waarschijnlijk toch binnenkort weg gaat.

Zoals ik al in mijn vraag aangaf staat de computer direct op de modem aangesloten (geen router ertussen) en kan ik het spel nog steeds niet spelen. :) Alleen wanneer Kaspersky firewall en de Proactieve bescherming uit staat, dan kan het spel gespeeld worden.

Die heb ik ja, daar heb ik al een vraag over gesteld, maar helaas geen antwoord op gekregen. Maar daar gaat het nu even niet om, aangezien de router waarschijnlijk toch binnenkort weg gaat.

Zoals ik al in mijn vraag aangaf staat de computer direct op de modem aangesloten (geen router ertussen) en kan ik het spel nog steeds niet spelen. :) Alleen wanneer Kaspersky firewall en de Proactieve bescherming uit staat, dan kan het spel gespeeld worden.

ow oké snap hem al. Bij mij lag het namelijk wel aan router !

Upgrade naar versie 2010, die heeft een 'Spelprofiel' instelling.

Bedankt voor je antwoord Ton, maar dat helpt juist niet.
Spelprofiel is alleen bedoeld om geen meldingen meer te laten weergeven, tijdens het spel. Hiermee kan ik helemaal niet meer zien wat Kaspersky doet.

Ik heb Kaspersky geüpgraded naar 2010, maar nu blokkeert Kaspersky helemaal het spel online, terwijl dat in KIS 2009 niet zo was. In Programma-activiteit zie ik de twee processen game.dat staan en Generals staan, die heb ik daar handmatig op Vertrouwd gezet, maar dit helpt ook niet.

In de melding die je erbij krijgt, staat dat dit alleen voor de firewall geldt, maar niet voor Pro-activieve bescherming en Antivirus. Weet iemand misschien hoe ik daarin het spel toestemming geef? :)

Gebruik de optie in: Dreigingen en uitzonderingen eens.
Instellingen>>Dreigingen en uitzonderingen>>Uitzonderingen>>Vertouwde programma's>>Toevoegen.
Voeg daar het programma toe en test zelf welke van de 4 opties je moet aanvinken.

Of in het hoofdscherm: Mijn veilige zone en dan aan de rechterkant klik je op programma's, met een rechtsklik kun je de status aanpassen.

Laatst bewerkt:
Dank je wel Ton voor je antwoord. :)

Ik heb pas gisteren kunnen testen of de instellingen hadden geholpen bij het spel.
Door bij Instellingen>Dreigingen en uitzonderingen>Uitzonderingen>Vertouwde programma's>Bewerken de optie Netwerkverkeer niet scannen aan te vinken kon ik het spel zonder tegen iemand te spelen, het spel online laten draaien :)
Toen ik gister tegen iemand speelde heb ik ook voor de zekerheid bij game.dat alle mogelijke uitzonderingen aangevinkt.
En het heeft gewerkt!! Ik kon het spel spelen met firewall aan :)

Hartelijk bedankt voor je hulp Ton :thumb::thumb:

P.S. Even een kanttekening: Moet wel zeggen dat je in Kaspersky dubbel een opdracht moet geven om het programma niet te blokkeren: Als het spel in vertrouwde programma's staat, zou je denken dat het programma het met rust moet laten. Raar dat je dan nog een extra handeling moet uitvoeren.

Laatst bewerkt:
De rechten zijn bij de verschillende opties anders, dat is de reden.
Maar vink geen opties aan die je niet echt nodig hebt, dus een beetje testen.

Maar bestaat er in Kaspersky dan niet een groep waar er alle rechten worden gegeven (of kan aanmaken)? Aangezien Vertrouwd niet alle rechten geeft?

Ga naar: Instellingen>>Programmacontrole>>Regels voor programma statussen>>Configureer regels.
Daar vind je de rechten voor programma’s en wat het inhoud.
Via uitzonderingen bepaal je andere regels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan