Kaspersky antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Nu weet ik het eventjes niet meer hoor, na jarenlange tverden gebruiker van northon te zijn wilde ik wel eventjes iets anders proberen. Ook omdat ik hier en elders nogal wat kritiek las over northon en omdat ik het overigens ook niet eens ben met hun nieuwe strategie om hun producten enorm te gaan beveiligen. Een antivirus programma moet volgens mij goedkoop al dan niet gratis zijn aangezien dit het internet proper houdt. Nu gebruik kaspersky alles in, bij instal deed ik scannen en ja hoor daar haalde hij meteen een paar virussen uit. Van de eerste had ik weet aangezine northon deze al had onderschept en ik dus had in mijn verwijderde items nog zitten had onderschepte kaspersky deze weer. Van die 2de wist ik niet en was genaamd mp3.exe. Bon tot daar...
Vandaag kwam er dus terug een mailtje van internet security binnen met een bijlage die volgens mij een virus moet zijn geweest maar tot mijn verwondering kreeg ik geen melding van kaspersky!! Wel merkte ik dat ik niet aan de bijlage komen kon, die was er blijkbaar al uit maar het bijlageicoon(clip) was er nog. Nu keek ik naar de mail instellingen en merkte ik op dat ik niets veranderen kan als ik het tabblad geavanceerd neem kasperskymailinstellingen. Kan iemand me even enige uitleg verschaffen, misschien iemand die kaspersky zelf gebruikt zodat ik met zekerheid kan zeggen dat de mail inderdaad gecheckt wordt.

Bijlagen

• kaspersky mailchecker.jpg
    kaspersky mailchecker.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 24
Geavanceerde instellingen en zoals je merkt kan ik hier niets veranderen....

Ben nog maar enkele dagen aan het experimenteren met andere virusscanners maar tothier kan ik enkel zeggen dat northon de beste in gebruiksgemak was. Nogal een verschil met andere pakketten en ik had zelfs het gevoel dat northon hier meer dan zijn werk deed. Al die commotie rond northon begrijp ik dus niet goed...maar met hun strategie ben ik het ook niet eens. Traagheid zoals zoveel beschreven had ik ook geen last van en ik gebruikte het op heel wat computers. Alvast met kaspersky haal ik zeker geen snelheidswinst....

Bijlagen

• gevanceerd kaspersky mail.jpg
    gevanceerd kaspersky mail.jpg
    23,4 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
als ik je 1 raad mag geven, ga eens kijken naar avast 4 van alwill, een volledige gratis virusscanner, meerdere updates per week, vreet geen geheugen en niet moeilijk te configureren, in de recentste test scoorde ie qua detectie even hoog dan norton, qua repareren hoger ...
http://www.avast.com/i_idt_226.html

Waarom zou je een Mercedes vervangen door een Volkswagen?
Dat it écht van de gekke.... :rolleyes:

Ik heb zelf jarenlang Norton gedraaid, heb nu al bijna een jaar Nod32, waar ik uitermate tevreden over ben, maar Kaspersky is MINSTENS even goed.

Qua detectie scoort ie in de praktijk hoger dan bijna elke andere antivirus.

Pieter zal dat overigens óók beamen, en die draait zowel NAV als Nod32.

Probeer het eens bij Kaspersky support, en er is ook een forum, meen ik.

rustig ;-))
ik vergeleek de resultaten van norton met avast, en ik heb me ook niet uitgesproken over kaspersky ....
en of mercedes zoveel beter is beweer ik zeker niet, duurder iig wel ...en de auteur gaat niet echt akkoord met de strategie ( registratie ? ) van norton, dan ga ik er van uit dat ie mss in freeware is ge-interesserd.

rustig ;-))
ik vergeleek de resultaten van norton met avast, en ik heb me ook niet uitgesproken over kaspersky ....
en of mercedes zoveel beter is beweer ik zeker niet, duurder iig wel ...en de auteur gaat niet echt akkoord met de strategie ( registratie ? ) van norton, dan ga ik er van uit dat ie mss in freeware is ge-interesseerd

LOL!
Ik ben niet boos hoor... :D
Ik vind alléén maar dat, wanneer je nou toch een keus moet maken, en geld niet het voornaamste probleem is, beter voor Kaspersky kunt kiezen.

En met VW is zéker niets mis: ik heb er zelf één... :cool:

daar ga ik mee akkoord, maar dan kies ik toch voor sophos ... ik denk dat sophos buiten categorie is.

Ja hier ben ik niet echt mee geholpen al begrijp ik hier dat kleinkramer zegt dat dit absoluut geen slechte virusscanner is zoals ik trouwens al gelzen heb. Ze beweren zelfs dat dit een der betere zou moeten zijn. Eigenaardig, waarom onderschept deze mijn virussen in de mails niet of zou dit(zie bijlage want deze kreeg ik opnieuw deze avond binnen)geen virus moeten zijn? De clip/bijlage kan ook duiden op de pagina die rechtstreeks is ingevoegd in de mail. Misschien toch geen virus?

Bijlagen

• critical patch.jpg
    critical patch.jpg
    5,2 KB · Weergaven: 18
Ingevoegde pagina ziet er zo uit dan....

Bijlagen

• ingevoegde pagina.jpg
    ingevoegde pagina.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 32
Lijkt me wel een virus. Zat er wel een bijlage bij?

Overigens kan elke antivirus wel eens een keer mistasten, of je kunt uiteraard eens een volkomen nieuwe variant krijgen...

Wat betreft de uiteindelijke keus voor een antivirus, zou ik eigenlijk beter moeten weten dan me alwéér te mengen in een discussie over de merites van de één of de ander.

Laten we het er maar op houden dat elke antivirus goed is, zolang jij er tevreden over bent, en je hem regelmatig update... :rolleyes:

Geplaatst door Kleinkramer
Lijkt me wel een virus. Zat er wel een bijlage bij?

Overigens kan elke antivirus wel eens een keer mistasten, of je kunt uiteraard eens een volkomen nieuwe variant krijgen...

Wat betreft de uiteindelijke keus voor een antivirus, zou ik eigenlijk beter moeten weten dan me alwéér te mengen in een discussie over de merites van de één of de ander.

Laten we het er maar op houden dat elke antivirus goed is, zolang jij er tevreden over bent, en je hem regelmatig update... :rolleyes:

De bijlage moet blijkbaar die ingevoegde pagina zijn want meer kan ik niet vinden al staat de clip er nog. Het zou me verwonderen dat dit een virus zou zijn aangezien kaspersky niet reageert. Dan zeg ik meteen dat northon alvast beter zou zijn want met deze had ik zeker geen last en dan wist ik tenminste of er een virus binnenkwam! Ja dat updaten is inderdaad heel belangrijk en daar let ik heus wel op hoor...

Zie ook even naar eerste bijlages, het verwondert me dat bij de 2de bijlage de vinkjes niet verandert kunnen worden en dus lichtgrijs staan.......

zelfde mail vandaag weer, zie bijlage

Bijlagen

• critical patch.jpg
    critical patch.jpg
    5,2 KB · Weergaven: 21
Allez vooruit, heb me de nieuwe northon laten cado doen. Gelukkig heb ik die niet zelf hoeven betalen want dat kon ik niet opbrengen ;-). Die werkt zoals zijn voorgangers terug heerlijk moet ik zeggen. Kaspersky (tijdelijk) opgeborgen dus. Wat me wel verwondert is dat kaspersky aan heel wat meer bestanden komt terwijl northon aan zo'n min 20000 bestanden minder komt niettegenstaande de nieuwe versie toch ook gaat scannen binnen gecomprimeerde bestanden enzo...
Eigenaardig. Een punt om es te zoeken denk ik waar het verschil dan wel zit.

Geplaatst door de jean
laten cado doen, hoe doe je dat ? ;-))

Lol

In elk geval ben ik toch wat geruster nu weer. Vandaag terug zo'n microsoft geval gehad en dus wel deglijk een virus. Northon kwam prompt met zijn dialoogvenster te boven. Met kaspersky kon ik wel de bijlage niet zien, dus die onderschepte hem ook denk ik maar daar maakte hij geen melding van....en voor zover ik kon merken stonden de instellingen correct binnen kaspersky.

Bijlagen

• degelijk virus-swen.jpg
    degelijk virus-swen.jpg
    82 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan