Kaspersky en Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

erenka

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Goeie middag,

wie kan mij helpen met het volgende probleem. Telkens als ik Internet Explorer wil starten wordt die onmiddellijk door Kaspersky in quarantaine geplaatst en wil het programma niet starten. Ik heb al geprobeerd om het bestand dat in quarantaine staat te herstellen en te verwijderen, maar het probleem stelt zich telkens opnieuw.

Alvast bedankt

Begin maar eens met de instellingen aan te passen.
Instellingen>>Bescherming>>Alle 3 AV modules, selecteer daar bij Actie “Om actie vragen”.
En voer een update uit.

Dank je wel voor je snelle reaktie.
Ik heb dit nagekeken en en bij alle drie wordt er gevraagd om actie.Ik heb een update uitgevoerd maar het probleem is er nog steeds.
Heeft u misschien nog een voorstel?

Laatst bewerkt:
Als er om actie wordt gevraagd kun je zelf in het melding scherm aangeven wat er mee gebeuren moet.
Welke grootte heeft het bestand: iexplore.exe in de map: C:\Program Files\Internet Explorer\

Als er om actie wordt gevraagd kun je zelf in het melding scherm aangeven wat er mee gebeuren moet.
Welke grootte heeft het bestand: iexplore.exe in de map: C:\Program Files\Internet Explorer\

:eek:Hoe vlug was dat :thumb:
Jammer dat ik u niet zo vlug kan antwoorden want ik vraag dit eigenlijk voor mijn vader (76) die in België woont terwijl ik in Griekenland woon. Zo gauw we weer samen online zijn vraag ik het hem en laat ik het u weten.
Tot later.

Graag de exacte grootte in bytes. :)

iexplorer is 91,0 kb (93184 bytes) groot. Op schijf 92,0 kb (94208 bytes)

Hebben wij het over het zelfde bestand?
In deze map: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe zonder ( r )
Staat het ergens anders is het waarschijnlijk malware.

De grootte is niet juist dus als bovenstaand klopt laat het bestand controleren op één van de volgende sites.

http://www.virustotal.com/nl/
http://virusscan.jotti.org/

Het bestand iexplore lijkt op alle pc’s met Windows XP even groot te zijn. Op een pc met Windows Vista is het inderdaad groter (625.152 bytes).

Het probleem is trouwens opgelost door de het uitvinken van ‘Microsoft Windows Taskmanager bescherming’. Deze optie staat onder Bescherming→Proaktieve bescherming→Analyze van programma aktiviteit→Instellingen. In dit venster stond dit op de betreffende pc op de laatste plaats met als aktie ‘blokkeren’. We konden deze aktie niet veranderen en hebben dus het vinkje voor deze optie uitgezet. Op mijn pc hier was die optie niet aanwezig.
Het programma werkt nu weer wel, ook als KAV aanstaat. Wel komen er steeds waarschuwingsvenstertjes maar als we telkens kiezen om het bestand of de module bij de lijst van vertrouwde bestanden zetten, zal dat waarschijnlijk ook wel eens ophouden.
Ik weet niet of dit de juiste oplossing was, maar voorlopig werkt het toch.

In ieder geval bedankt voor je vlugge reaktie.

Dat is niet de juiste oplossing, sterker het heeft niets met elkaar uit te staan.
Heeft er voor dat KAV geïnstalleerd werd een ander AV programma op de pc gestaan?

Ja, er stond een Norton AV op, maar die is eerst verwijderd voor Kaspersky werd geïnstalleerd.
Denkt u dat het terugzetten naar standaardinstellingen een oplossing kan zijn? Het heeft namelijk allemaal een tijd lang prima gewerkt.
Jammer kan ik het nu niet uitproberen want de vogel is gevlogen voor een week :D .

Ik kan je maar één ding adviseren en dat is, download en gebruik de Norton verwijdertool.
Kaspersky heeft veel problemen met restanten van Norton, en daar zit het probleem.
Verwijder daarna KAV, en installeer het weer opnieuw.

Waarschijnlijk niet maar het kan ook geen kwaad om het na de normale de-installatie te gebruiken.

Om te beginnen;
1) Download KAVremover.zip
2) Pak het uit in een map op je bureaublad.
3) Verwijder KIS/KAV op de normale manier, en herstart de computer.
4) Na de herstart open je de map waarin het zip bestand is uitgepakt en (dubbel) klik op het bestand KAVremover.exe
5) Type de code die je ziet in het invoerveld, en klik op Remove.
6) Nadat KAVremover zijn werk gedaan heeft, herstart de computer, en KIS/KAV 7 is verwijderd.
7) Dan installeer je KIS/KAV weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan