Kaspersky Lite & Windows XP home

Status
Niet open voor verdere reacties.

arend

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
84
Hallo beste lezers,

Ik heb onlangs de Kaspersky Lite virusscanner aangeschaft en ja.... "die" wil niet écht samenwerken met Windows XP (home editie).

De "boel" loopt steeds vast en ook het virusupdaten lukt niet (stopt er tussentijds mee).
Wie heeft ervaring met deze scanner en kan mij evt. tips geven om de boel toch nog werkend te krijgen.

Bedankt alvast voor de reakties !

groeten,
Arend
 
Wat tips, heb je al op de site zelf gekeken? Heb je je firewall (indien aanwezig) wel goed ingesteld?
 
arend,

Als je een foutmelding krijgt, kun je die dan even posten?

Indien je geen foutmelding krijgt, check dan even op www.housecall.nl of je een virus hebt op de pc.
 
Ja, de boel loopt gewoon vast (tijdens het installeren al) en Windows komt dan
met zijn scherm tevoorschijn om deze foutmelding te willen verzenden. Heb ook 'n versie 4 (zie punt 11 bij de tips van Gezina).

Ik heb 'n mailtje naar Kaspersky.com gestuurd en nu maar hopen, dat ze reageren.


groetjes,
Arend
 
Er komt dus wel een foutmelding:) Wat staat daarin? (Als het goed is, kan je klikken op "klik hier" om de inhoud van het technische rapport te zien).

Groetjes,
Bennie
 
Bennie,

Wat betreft de foutmelding, die komt er inderdaad.
Maar het is voor mij allemaal "abacadabra".
Heb met SnagIt 2 printscreenafdrukjes (jpg.)
ervan gemaakt.

(1 afdr. : 398x98 --11.3 kb)
(2e afdr. : 446x98--15,6 kb)

Het lukt me echter niet om deze te plaatsen d.m.v.
bijlage toevoegen.

groet,
Arend
 
Is het anders mogelijk om de inhoud ervan te kopiëren en te plakken in je bericht? Grote kans dat dezelfde melding ook staat in het logboek van XP. (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Die kan je kopiëren. Let er wel op dat het om dezelfde foutmelding gaat.

Groetjes,
Bennie
 
Dit lukt wel ; komt ie.........

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Application Hang
Categorie van gebeurtenis: (101)
Gebeurtenis-ID: 1002
Datum: 17-6-2003
Tijd: 16:14:52
Gebruiker: n.v.t.
Computer: C3C4P6
Beschrijving:
Vastgelopen toepassing: Avp32.exe, versie: 4.5.0.11, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Gegevens:
0000: 6c707041 74616369 206e6f69 676e6148
0010: 76412020 2e323370 20657865 2e352e34
0020: 31312e30 206e6920 676e7568 20707061
0030: 2e302e30 20302e30 6f207461 65736666
0040: 30302074 30303030 3030

Ik kan hier niks van bakken, maar dit is het logboekverhaal...


groet,
Arend
 
Zoals je ziet is het bestand Avp32.exe de boosdoener. Dat bestand is van Kaspersky. Kan je het programma verwijderen en het onder veilige modus installeren?

Is dat de enige foutmelding? Je had er twee, of zijn die hetzelfde? Heb je nog een andere anti-virusscanner op je PC?

Groetjes,
Bennie
 
Nou Bennie,

Ik heb nu even mijn buik vol van de Kaspersky
virusscanner. Ben te impulsief geweest met
deze virusscanner aan te schaffen.

IK kon op de U.S. site waar ik hem gekocht heb, geen trial versie ontdekken. Ik had bij Kaspersky zelf moeten kijken, daar was er namelijk wel 'n probeerversie !

Maar goed, ik heb nu 'n aardige scanner ontdekt , die zonder "problems" funktioneert.
Het is de AVG 6.0 Free Edition, hier doe ik het voorlopig mee .

Maar ik hoop, dat er toch nog 'n reaktie van Kaspersky
komt (ben vast niet de enigste met problemen).

Bennie, bedankt voor je meedenken!

groetjes,
Arend
 
arend,

Heb je al geprobeerd wat Bennie voorstelde?
Verwijderen en dan in de veilige modus installeren?
 
Nee, ik wacht liever toch eerst eens even, de reaktie af van
het bedrijf Kasperky zelf.

Want nogmaals, ik zal de enigste niet zijn, die
problemen heeft met dit programma (in combinatie
met Windows XP home).

Ik hou jullie op de hoogte.


groetjes,
Arend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan