Kaspersky probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilburt

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Hallo,

Ik heb Kaspersky Anti-Virus geinstalleerd op een Windows ME PC.

Als ik nu de PC opstart, gaat mijn diskettestation ratelen. Ik denk dat dit door Kaspersky komt omdat ik daar eerst geen last van had met AVG.

Kan iemand mij helpen?

hoi

kaspersky controleerd bij het opstarten
naar verwisselbare stations en mogelijk gaat die ze scannen

dat kun je uit zetten bij kaspersky instellingen
ik dacht bij kaspersky AV monitor
en bij kaspersky options ergens bovenin die balk :)

Halo, bedankt voor de reactie.

Boven in het hoofdvenster van Kaspersky staat bij instellingen: bedreigingen en uitsluitingen. Ik heb hierin het diskettestation geselecteerd. Dit was zonder resultaat, het diskettestation blijft nog steeds ratelen.

Weet iemand nog een oplossing?

Probeer dit eens: klik rechts op Deze computer.
Ga dan naar Eigenschappen > Prestaties > Bestandssysteem > Diskette en haal het vinkje weg bij Bij elke systeemstart naar nieuwe diskettestations zoeken.

Guus.

Hoi,

Als ik dat uitschakel, kan ik dan nog wel bij mijn diskettestation?

Ik hoor graag jullie reactie's

Hallo,

Bedankt voor de reactie's.

Ik heb Kaspersky maar weer van de computer verwijdert. Ik kwam erachter dat het diskette station ook ging ratelen wanneer de computer al lang was opgestart. Ik denk dat de optie uitscakelen dus ook niet helpt.

Heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing, dan hoor ik dat graag (dan kan ik Kaspersky er weer opzetten).

Misschien zo:

Kaspersky openen,
tabblad Settings kiezen,
klik op Configure Real-time protection,
klik op de knop Settings,
vink "Scan Removable Drives" uit,
klik OK.

Misschien moet je ook nog iets veranderen bij Settings > On-Demand Scan Tasks > Scan at the system startup.

buffy zei:
Misschien zo:

Kaspersky openen,
tabblad Settings kiezen,
klik op Configure Real-time protection,
klik op de knop Settings,
vink "Scan Removable Drives" uit,
klik OK.

Misschien moet je ook nog iets veranderen bij Settings > On-Demand Scan Tasks > Scan at the system startup.

Hallo, bedankt voor de reactie.

Ik heb gekeken bij de opties zoals je hebt gezegt. Bij mij staat er in het venster geen optie
''Scan Removable Drives". Ik gebruik Kaspersky Anti-virus Personal 5.0.388, misschien heb je een andere versie zoals Personal Pro.

Ik hoor graag jullie reactie's.

Hoi,

Volgens mij zijn in Personal Pro meer opties. Zou er in Personal geen optie zitten om het scannen van een diskettestation uit te zetten?

Dat zou wel raar zijn want dan heeft iedereen die de gewone Personal editie gebruikt last hebben van dit probleem. Of misschien ligt het eraan dat ik Windows ME gebruik?

Hoi, bedankt voor de link.

Ik heb de uitleg die je linkte bekeken. De optie "On-Demand Scan Settings" staat bij mij niet in het venster wat ze laten zien.

Ik heb alleen de optie "Geavanceerde Instellingen" (Ik gebruik de Nederlandse versie) in dat venster staan.

Weet iemand een oplossing?

Meedenker, omdat de boel ook na een tijdje nog steeds ratelt. Tijdje geleden wat geopend én bekeken op een diskette? If so, dat zoekt je pc steeds naar die diskette die er niet meer is. Wat zou kunnen helpen is je recent geopende documenten verwijderen: right-click op leeg stukje van de taakbalk/Eigenschappen, tabblad Programma's in het menu Start, klik op Verwijderen bij Menu Documenten en op ok. Het ratelen zal nu minderen en tot slot verdwijnen. Hoe dat in ME gaat weet ik niet meer maar dat weet je vast zelf wel. Afijn, je kannie weten tenslotte. :)

Hoi, bedankt voor de reactie.

Ik heb de lijst met documenten leeggemaakt. Het was het proberen waard maar het heeft helaas niet geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan