Kaspersky word uitgezet door VISTA

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo,ik heb dus Kaspersky IS2007, maar die word (of in iedergeval delen ervan) uitgeschakeld door Vista Beveiligingscentrum ...
Wat kan ik er aan doen om dit niet weer te laten gebeuren?

Het gaat om: Beveiliging tegen ongewenste software, waarbij Kaspersky meldt dat deze(antivirus) is uitgeschakeld, ik kan em wel inschakelen maar daat heeft geen effect ...

En: Beveiliging tegen Spyware en andere schadelijke software is uitgeschakeld, Windows Defender en Kaspersky melden beide dat dit onderdeel is uitgeschakeld, ook hier heeft inschakelen geen effect.

Ik moet wel zeggen dat dit verschijnsel niet altijd voorkomt helaas, of misschien wel gelukkig ..

Kaspersky heeft een “zelfbescherming” optie, heb je die uitgeschakeld?
Instellingen>>Service.
En ik kan mij niet voorstellen dat het Vista Beveiligingscentrum, de beveiliging uitschakelt.

In het hoofdscherm van KIS zijn daar onderdelen in het rood aangegeven?

Hoi Ton, voor zover ik weet zijn er verder géén rode onderdelen in het hoofdscherm.
En wat het eerste betreft, niet naar gekeken, sorry.
Nu word het em ook niet meer,niet eerder dan na het weekend maandag zeer waarschijnlijk en dan ga ik es verder kijken wat ik kan doen met jouw adviezen!

Als het Vista Beveiligingscentrum aangeeft dat KIS niet werkt, wil dat op zich niets zeggen.
Windows staat bekent omdat soort foutmeldingen.

Als dat gebeurt kijk dan in het hoofdscherm van KIS, is daar niets rood maar alles groen, dan is er niets aan de hand en kun je die melding negeren, of uitschakelen.

Geeft KIS één of meer onderdelen rood aan, dan is er iets niet goed.

Ik zal er es naar kijken als ik dr weer ben.
Bedankt voor je tip(s):thumb:

En wéér niet naar de zelfbescherming gekeken potver ... , ik kan mezelf wel wat aandoen :evil: Ik heb alleen de standaard instalatieprocedure gevolgd, verder niets uitgeschakeld (denk ik....)

maarre, dit is het scherm wat ik krijg:

Laatst bewerkt:
Je kunt op elk moment naar de zelfbescherming kijken.
Klik op: Instellingen en dan Service, daar zie je aan de rechterkant of de ‘Zelfbescherming’ is ingeschakeld. (zie afb.)

Toen je die melding kreeg heb je toen gekeken of je in KIS een rood gedeelte zag?

Bijlagen

• kis1.jpg
    kis1.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 46
Ik heb inderdaad gekeken of er tijdens de melding een rood gedeelte was, maar die was er niet ....
Binnenkort nog es naar moeders toe ....

Dan is het gewoon het verhaal uit post 4.
Dus negeren of uitschakelen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan