Hey,
ik heb een mooie database gemaakt in access.
Ik heb nu wel een prangende vraag.
Ik wil dus een rapport maken waarin alle betalingen vermeld zullen worden.
mijn tabel ziet er als volgt uit:
tabel kassa
BBdetail ( autonummering / prim sleutel )
Betaaldatum ( datum )
betaal vofs ( wizard opzoeken, in andere tabel , keuze tussen : voorschot 1 ,
voorschot 2 , saldo )
betaalbedrag ( valuta, euro )
betaalwijze (wizard opzoeken, in andere tabel , keuze tussen : cash ,
cheque , visa )
betaalvoorbestelling ( autonummering die ik gebruik om een relatie te leggen
met een andere tabel BBhoofd )
ik wil dus op mijn rapport alle betalingen per maand zien.
ik heb dus een qry gemaakt , nu moet ik de maand zelf ingeven en ik krijg
inderdaad mooi de betaalde bedragen ( van de ingegeven maand ) in die qry
ik kan dit mooi in een rapport gieten, ziet er goed uit.
nu mijn vraag.
ik wil in mijn rapport onderaan het totaal zien van:
alle 'voorschot 1' bedragen
alle 'voorschot 2 ' bedragen
alle 'saldo' bedragen
en als het ook nog even kan een opsomming van:
totaal betaald met visa
totaal betaald met cheque
totaal betaald met cash geld
is dit mogelijk , of moet ik op een andere manier mijn tabel opbouwen, of ...
graag uw hulp over hoe ik dit best aanpak.
bedankt,
ik heb een mooie database gemaakt in access.
Ik heb nu wel een prangende vraag.
Ik wil dus een rapport maken waarin alle betalingen vermeld zullen worden.
mijn tabel ziet er als volgt uit:
tabel kassa
BBdetail ( autonummering / prim sleutel )
Betaaldatum ( datum )
betaal vofs ( wizard opzoeken, in andere tabel , keuze tussen : voorschot 1 ,
voorschot 2 , saldo )
betaalbedrag ( valuta, euro )
betaalwijze (wizard opzoeken, in andere tabel , keuze tussen : cash ,
cheque , visa )
betaalvoorbestelling ( autonummering die ik gebruik om een relatie te leggen
met een andere tabel BBhoofd )
ik wil dus op mijn rapport alle betalingen per maand zien.
ik heb dus een qry gemaakt , nu moet ik de maand zelf ingeven en ik krijg
inderdaad mooi de betaalde bedragen ( van de ingegeven maand ) in die qry
ik kan dit mooi in een rapport gieten, ziet er goed uit.
nu mijn vraag.
ik wil in mijn rapport onderaan het totaal zien van:
alle 'voorschot 1' bedragen
alle 'voorschot 2 ' bedragen
alle 'saldo' bedragen
en als het ook nog even kan een opsomming van:
totaal betaald met visa
totaal betaald met cheque
totaal betaald met cash geld
is dit mogelijk , of moet ik op een andere manier mijn tabel opbouwen, of ...
graag uw hulp over hoe ik dit best aanpak.
bedankt,