KASSA

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Kan het niet laten. Een leuke simpele kassa, volledig zelf aanpasbaar. De knoppen in de kassa vullen zichzelf bij aanmaken of wijzigen nieuw artikel. Je kunt ook zelf een artikel invullen..
Plezier ermee.

Bijlagen

Maar kan altijd nog beter :cool:
  1. Het totaalbedrag start nog altijd bij € 1,00 en wordt bij het toevoegen van een regel telkens met een euro verhoogd. Het is dus niet het te betalen bedrag.
  2. Ook op de bon verschijnt als totaalbedrag het aantal regels (inclusief 1 lege) * € 1,00.
  3. De bon is te breed voor 1 pagina.
  4. Als je meer dan 54 artikelen in het bestand hebt worden er maar 54 getoond op het kassascherm. De andere kan je niet verkopen.
  5. Het feit dat je het aantal in voorraad van een artikel te zien krijgt suggereert dat er aan voorraadbeheer gedaan wordt. Dat blijkt niet het geval. De voorraad wordt niet aangepast bij verkoop en je kunt meer verkopen dan je hebt.
  6. Voorraadbeheer voor patat groot en klein (al dan niet met mayo) lijkt me sowieso lastig. Dezelfde patat kan je voor verschillende artikelen gebruiken.
  7. Als je een nieuw artikel toevoegt zonder aantal en daarna een aantal BIJ wilt boeken gaat het mis (eerste plaatje)
  8. De omzetwissen leidt ook tot een fout (afbeelding 2). Nader: het blijkt dat je eerst een regel moet selecteren. Maar dan nog moet je dat netjes afhandelen.
  9. Als aantal kan je een waarde met cijfers achter de komma invullen. Het voordeel (voor de klant) is dat het niets kost.
Lijkt me wel weer genoeg voor een avondje.
Weer verder op de ANDERE SITE?

z07.jpg

omzet.jpg

aantal.jpg

Klein puntje is nog dat je een negatief aantal in kan vullen bij een verkoop.

Klopt. Bedragen worden normaal automatisch ingevuld, maar kun je veranderen. Ga ik aanpassen. Heb trouwens een betere versie. Ga ik eerdaags plaatsen.

Als je zo intensief bezig bent, waarom maak je dan geen instructievideo met een screenrecorder (in W11 ingebouwd).

Een beetje rond zitten klikken, niet echt getest, een paar dingetjes:
  • Spatie tussen datum en tijd ontbreekt.
  • Je kassabon en retro kassabon zijn te smal.
  • Tekst "Nieuw Artikel" past niet op knop.
  • Een tweede rondje van hetzelfde bestellen kan niet: Dit artikel staat al op de bon.
  • Er kan meer besteld worden dan op voorraad is, je krijgt pas achteraf een waarschuwing.

In de nieuwe versie is spatie aangepast
Bon is te smal op kleinere schermen. Dus schaling klopt niet helemaal.
Geldt ook voor "Nieuw Artikel"
Twee keer hetzelfde heb ik bewust gedaan. Ik voor een klant, dus voor het overzicht beter de eerste wissen en juiste plaatsen.
Inderdaad een goeie: ga ik aan werken. Leuke uitdaging. Bedankt voor de feedback... Denk mee, dat wordt het alleen maar beter van. Hou in het hoofd dat het in principe is bedoeld voor een touchscreen.

Alles aangepast en uitgebreid:
En nog veel meer aanpassingen. Bij te kleine voorraad direct foutmelding bij verkoop, om het aantal aan te passen.
Deze voorraad komt op een label.
En de mogelijkheid tot korting bij elk artikel. Eerst de prijs invullen.
Bonnen worden gelogd, en ook de omzet. als je begint met schone database, moeten deze bedragen dus gelijk zijn. Bovendien worden de bonnen doorgenummerd..
En nog wat visuele aanpassingen en een grafiekje. Kijk maar

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan