Kast kiezen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Heb mijn lijstje componenten eindelijk klaar maar loop nu tegen het probleem aan welke (midi)kast ik nu zal nemen.
Vanwege budgetoverschrijding(:rolleyes:) wordt het geen dure en ik heb de keuze kunnen focussen op twee exemplaren namelijk deze en deze.

Positief punt aan de Asus-kast id dat ie dicht is, Helaas blijkt er aan de voorkant geen rooster te zitten wat ws wel met fans op te lossen is maar toch 'lastig' lijkt me.

Positief punt aan de CM-kast is dattie wel een rooster heeft aan de voorkant, maar eigenlijk een en al rooster is omdat de voorkant vrijwel geheel bestaat uit 'mesh' (dat is wel metaal maar met talloze 0,8mm gaatjes) Dat is dus meteen het negatieve punt als je geen stofvrij huis heb.

Qua ontwerp neig ik naar Asus. Maar huiver een beetje voor een evt gebrek aan koeling.
Qua koeling neig ik naar CM, maar ben bang voor fijnstof.
Wat denken jullie hiervan? En zijn er nog mensen die bijv zeggen dat ik ab-so-luut geen Asus kast moet nemen?

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waarom? Neem je het mogelijke gebrek aan koeling bij de Asus-kast ook mee in je overweging? Of is Coolermaster gewoon een veel beter merk.

Of zie ik gewoon bij Asus 'beren op de weg die er mogelijk helemaal niet zijn. Het is immers een Pc-kast toch? Je zou verwachten dat ze dan wel rekening houden met zoiets als warmteopbouw.

..foto's had ik idd ook al gezien.

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat ik in de war was met een andere, waarschijnlijk oudere, asus-kast.
Die heeft bijv geen fans meegeleverd, geen stoffilter, en de fans die erin kunnen zijn 80 mm.
Dat lijkt bij deze kast opgelost.

Al met al lijkt dit een gelijkwaardige optie. Dan is het een kwestie van bepalen welke je mooier vind.
De casefan van de CM zal wel wat stiller zijn.

Ik ga voor de Asus denk ik. Lawaaierige fan kan ik altijd nog oplossen met een niet-standaard exemplaar.

Tanx voor het meedenken nog.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan