kast "ophogen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
ik wil graag mijn kast een centimeter of 3 hoger van de grond hebben :P

zonder dat ik iets hoef te veranderen aan de kast zelf :)

maar toch moet ik er zegmaar onder kunnen (daar komen 2 cathode lichten)

ik wil dus 2 cathode buisjes ONDER mijn pc hangen i.p.v er IN

dus moet de pc opgehoogt worden

ik heb tot nu toe zelf een drietal redelijke idee-en gehad

1.) een viekantig blokje onder elk van de vier pootjes zodat alle ruimte onder de kast vrijblijft
2.) vier niet gebruikte kapotte 80mm fans onder elk pootje 1 (die houden mij dus de kast ook!)
3.) een plank met pootjes die 34 cm uit elkaar staan onder de kast zetten, en onder die plank de cathodes hangen

het betreft een "antec 900" kast en de cathode lichten zijn er 2 van 30cm

wat denken jullie dat een effectieve manier is om de kast wat hoger te krijgen en toch 2 cathodes eronder kunt hangen

Laatst bewerkt:
Koop vier deurstoppers 3-4 cm
.oude voetjes los, en stoppers er onder.

Koop vier deurstoppers 3-4 cm
.oude voetjes los, en stoppers er onder.

goede tip :)

zoits zou het dan worden, nu mijn moeder nog zo ver krijgen deurstoppers te gaan halen terwijl ik ziek in bed lig haha!

0BDYqvk9730RA6cTpN3IEb-30.jpg

Hoi,

Belangrijk: voorkom trilling en resonantie.
Ik heb een pc, waaronder ronde, in de kast geschroefde voetjes.
Die heb ik eraf gehaald, want ze zorgden voor resonantie.
Er zijn rubberen vierkante 'plaatjes' die je onder houten terastegels legt (10 x 10 cm ongeveer.
Ik heb er één in vieren gesneden met een stanleymes en met kit onder de kast geplakt.
Daarmee heb je een 'rustige' kast, zonder kast op trilling- of geluidsoverdracht naar het onderliggende vlak.
Je zou vier van die dingen op elkaar kunnen plakken en hierna het geheel in vieren snijden.
Een andere optie: je hebt ronde rubberen steunen die onder wasmachines worden gezet. die zijn alleen geen drie cm. hoog. Maar wellicht dat je er twee 'ruggelings' tegen elkaar zou kunnen plakken.
Als je wilt knutselen: hier een aardige optie
Ik denk overigens dat Warander iets anders bedoelt: je hebt van Tiger plastics deurbuffers, die voorkomen dat bij een openslaande deur de klink tegen een muur slaat.
Precies op die plaats schroef je zo'n ding in de muur.
Het bestaat uit een houten steun met schroefgat en daaroverheen schuif je de plastic mof.
De hierboven afgebeelde stoppers zijn geen optie, ze hebben een metalen draagvlak, met alle rsico op genoemde trilling- en resonantieeffecten.
Hier nog een voorbeeld (overigens geen 'goed' voorbeeld, want het is hard materiaal, dus niet dempend),
Kortom: kijk eens in de doe-het-zelf shop en je vindt gegarandeerd wat :thumb:

Laatst bewerkt:
het is niet slim voor mij om "zomaar" te gaan kijken ergens :P

ik heb het bekende gat in je hand :o

goede tip ook, maar de pootjes onder mijn kast zijn geribbeld waardoor de kast veel grip heeft ;) die trilt dus niet :P

bedankt voor het denkwerk!
die site komt goed van pas!

Er zijn er ook van massief rubber,geen plastic!! deurzijde zijn ze bol .en bruin.van kleur.
voor staander zijn ze sterker,.en geen trilling op de vloer meer.
Hoeft niet zo duur te zijn. gewoon bij gamma,of een andere bouwmarkt.
Kosten ong 1,50 euro per stuk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan