Kazaa doet het niet als ik er niet ben ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.

tthobe

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2000
Kazaa doet het prima als ik zelf met de pc bezig ben. Als ik echter een tijd tijd niets doe (bv naar werk) dan worden de downloadsnelheden zeer laag. wanneer ik weer begin te werken met de pc, gaand e snelheden weer omhoog.

Ik gebruik KAZOOM als download accelator en tot voor kort werkte dat goed.

verder heb ik een 2.4 ghz, 512 geheugen en XP

Tom Thobe

Hoe is je instelling van de schermbeveiliging. Schakelen de harde schijven soms uit na een bepaalde tijd?

Neem een progje zoals ePrompter dan om de 3 min. naar de server gaat. Sinds ik dat heb kan ik de hele nacht doorloaden en heb er nog plezier van ook.
ePrompter

energie schema's staat uit

nee, dat kan het probleem niet zijn. Alle uitschakelingen van schijven en beeld staan uit.

Heeft echt te maken met een tijd geen activiteit en dan lijkt wel of kazaa 'lui'wordt.

als ik weer achter de computer werk, dan blijvende snelheden hgoed.

t

reactie eprompter

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp niet waarom eprompter mijn probleem zou kunnen oplossen.

Mijn mail wordt al elke minuut gechecked. (via mailprog zelf)

Ik zie niet in waarom kazaa daar weer sneller van zal worden.

En dat mailprogramma laat je aan staan?
Bij mij viel de verbinding steeds weg en dat is door ePrompter nu van de baan.

Nu ik er zo over nadenk:
Als bij mij de downloadsnelheid zakt dan rechsklik ik de file even naar "find more sources for download" en vaak stimuleert dat weer om wat meer vaart te maken.
Misschien is het wel een Kazaa-bugje.

Dan krijg je er meestal gewoon meer users bij dus dat is wel te verklaren.

Probeer anders is met Diet Kazaa. Voordeel is ook dat ie nu veel sneller downed.
Ff zoeken met Google.
Hielp bij mij i.i.g.

fin more sources

Find more sources wordt al gedaan door KAZOOM

toch zakt de downloadsnelheid in.

Wie kan me verder helpen?

t

Elisa,
Dan geeft kazaa dat aan als er van meer users worden afgetapt en dat is niet altijd het geval, en wegzakken doet ie dus wel.

Ik deed gisteren een test op, http://www.speedsuite.net/speedsuite/TestSuite/Netscape4/
mijn uploadsnelheid is 5 kbs. Als meer mensen bij mij uploaden als ik online ben dan denk ik dat ze de uploadspeed moeten delen. Misschien dat dit een oorzaak is? (Ja, ik weet, is wel in tegenspraak met het rechtsklikken om hem even op te poken maar ik ben gewoon even hardop aan het denken)

eehh

Mijn upload heb ik aan een grens gesteld. Dit kan dus ook het probleem niet zijn.

mijn stream is voldoende

t

Anni...... je hebt het over upload en download. Als je met upload maar 5 hebt weg te geven kun je beter instellen op 1 upload per keer. Niemand heeft er wat aan als ze nog maar weg kunnen halen met 1.

Tthobe......ik heb XP en 512 + 128 geheugen.
Wat mij opviel toen ik downloadde bij KaZaa was de CPU. Die liep ongelooflijk hoog op. Tegen de 100.
Download eens het progje
Statbar
Je kunt statbar visible en unvisible in stellen.
Stel statbar eens zichtbaar in en kom een tijd niet aan je pc. Misschien wordt je dan wat wijzer.

Elisa,
Daar heb je misschien wel gelijk in.

tthobe,
Als jij bij mij download via Kazaa dan zie ik een upload.
Als er meer mensen uploaden gaan bij mij dan zakt de upload, dus jouw download, bij mij in elkaar. Of zie ik de dingen nu helemaal verkeerd?

Anni, als jij iets bij iemand weghaalt is het een download.
Als iemand iets weghaalt bij jou dan ben jij aan het uploaden.
Je kunt meestal meer downloaden dan uploaden.
Ik heb ADSL. Kan 76 dowloaden maar ik kan maar 13 weggeven (uploaden) Ik laat dus maar 1 persoon per keer toe om iets bij me weg te halen.

Volgens mij praten we over hetzelfde Elisa,
Ik bedoelde als tthobe bij mij download, en er komen meer gasten iets ophalen bij mij dan zakt tthobe zijn download in elkaar omdat ik niet zoveel kb in de aanbieding heb.
Misschien is dat wel een reden dat daarom zijn downloads langzaam wegzakken. Ja, het is maar een gedachte hoor ik weet het verder ook niet

Bij de weg, ik heb mijn uploads veranderd naar 1.

Ja, ja ik begrijp je maar tthobe heeft een normale snelheid als hij op de pc bezig is (activiteit) en verliest snelheid bij inactiviteit. Dat is toch wel vreemd.
Natuurlijk kan het gebeuren dat iemand (net zoals ik) er eens eentje bijzet. Dan loopt de downloadsnelheid terug maar ik heb het idee dat het bij tthobe structureel is.
Bij mij werd steeds de verbinding verbroken na verloop van tijd. Daarvoor dus die ePrompter maar dat schijnt tthobe al te hebben.
Heel vreemd toch wel.

Als bij mij allemaal goed doorloopt zal het toch aan je instellingen moeten liggen tthobe. Het enige wat ik dan kan bedenken is die hoge cpu die een storing veroorzaakt of wat dan ook.

CPU is niet extreem

Ik verneem dat het een vreemd voorval is.

Heeft dus inderdaad niets te maken met bandbreedte of aantal uploads.

Wanneer ik weer met de pc ga werken, schieten de snelheden omhoog.

Misschien niet meer naar mijn werk gaan en de hele dag blijven kazaa-en ;-)

t

Gaat mij ff de pet te boven, een grote schoonmaak wil ook wel eens wonderen doen.
Ik weet niet of tthobe regelmatig spyware van zijn pc haalt, maar die kunen je systeem ook onaangenaam traag maken. Maar wederom geldt hier weer; niet alleen als hij werkt of slaapt maar ook als hij zelf achter de PC zit.
Ik weet niet of je een goede image hebt want dan zou ik de pc eens even een hersenspoeling geven en met een schone lei laten beginnen.

met alle respect, maar dat vind ik een goede oplossing

dan kan ik mijn systeem wel voor elk wissewasje gaan re-imagen.

ik hoop nog steeds op mede-ervaringen en misschien zelfs oplossingen.

wie het weet mag het zeggen

t

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan