Kazaa Lite

Status
Niet open voor verdere reacties.

slk300

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Ik wil graag weten wat mag je nog allemaal doen met Kazaa?

Mag je alles downloaden of hoe zit dat nu?

Groetjes,
:cool: :thumb:
slk300

Dus je mag wel dowloaden en niet meer uploaden?

Heb ik het nou goed begrepen?

slk300

Geplaatst door slk300
Dus je mag wel dowloaden en niet meer uploaden?

Heb ik het nou goed begrepen?

slk300

Nee, dat heb je niet goed begrepen. Downloaden mag alleen als je het origineel hebt. Overigens is onze minister van justitie wel van mening dat downloaden gewoon zou moeten mogen, ook als je geen origineel hebt, maar uploaden niet - maar of dit wettelijk wordt vastgelegd is nog lang niet zeker. Dit en andere informatie en meningen daaromtrent kun je hier lezen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=129081
Van vervolging van Kazaa-gebruikers is in Nederland overigens nog totaal geen sprake, ondanks de stoere praatjes daarover van de Stichting Brein.

Dus ik kan gewoon verder gaan met downloaden?

Maar ik mag dus zelf geen film's muziek aanbieden?

slk300

Geplaatst door slk300
Dus ik kan gewoon verder gaan met downloaden?

Maar ik mag dus zelf geen film's muziek aanbieden?

slk300

Zoals ik al aangaf, is dat idee van onze minister van justitie maar een voorstel, geen wet. Vooralsnog geldt gewoon dat je liedjes, films en software alleen mag downloaden als je de originele cd of dvd of licentie in je bezit hebt. Heb je dat niet, dan handel je in strijd met regels inzake auteursrechten en copyrights. Ook als jij anderen die de originelen niet hebben muziek, films of software van jou laat downloaden, handel je in strijd met die regels.

Moet je er dus mee ophouden? Dat is aan jou. In ieder geval hoef je voor vervolging voorlopig niet bang te zijn.

Volgens mij was het zo dat je niks mag laten uploaden

Geplaatst door excelsior
Volgens mij was het zo dat je niks mag laten uploaden

Nogmaals: over down- of uploaden met p2p-programma's is nog géén wetgeving vastgelegd, evenmin bestaat hier eenduidige precedent-scheppende jurisprudentie over. De aloude regels inzake auteursrechten en copyrights gelden derhalve gewoon, waaronder de regel dat je geen kopie mag hebben, maken of verwerven (bijv. door te downloaden) als je het origineel niet in je bezit hebt.

Dat je wel zou mogen downloaden (ook zonder het origineel te hebbe) maar niet uploaden is een wijdverbreid misverstand. Wel is onze minister van justitie van mening dat dit de regel zou moeten zijn, maar het is zeer de vraag of dit inderdaad wettelijk wordt vastgelegd (o.a. het CDA is tegen dit plan). Verder hebben we natuurlijk de Stichting Brein die af en toe brult dat mensen die grote hoeveelheden bestanden aanbieden vervolgd zullen worden, maar ook hier is in de praktijk nog geen sprake van.

Kortom: de normale regels inzake auteursrechten en copyrights gelden gewoon. Welke regels in de toekomst specifiek zullen gaan gelden voor het gebruiken van p2p-netwerken is nog afwachten. Nu zijn die regels er gewoon nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan