Kazaa ontregelt hele pc??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Als ik kazaa opstart en hij is verbonden en ik ben bezig met downloaden dan is de hele pc van slag, hij blijft af en toe gewoon niks doen, hij bevriest af en toe is denk ik de beste uitdrukking.

Iemand hier ervaring mee, mischien weet iemand wel een oplossing.
Het is in ieder geval zeer vervelend.

grtjs jjw

Gebruik kazaalight !

En anders een ander p2p programma

Kazaa is op dit moment ook niet meer al te best
(kijk eens naar emule gebruik ik ook)

Ik hoor / lees de laatste tijd wel vaker dan Kazaa "niet goed meer is", waar blijkt dat dan uit ?

Ik download van alles en nog wat en ik heb nog nooit een virus binnengehaald middels Kazaa (wel bijna, maar dan was daar altijd mijn virusscanner die 't virus arresteerde)
Ik snap nog steeds niet wat er mis is met Kazaa.......
U name it, and i download it from Kazaa............ ;)

Tja Pasja, individuele ervaringen kunnen kennelijk sterk van elkaar verschillen. Ik heb Kazaa (de Lite versie uiteraard) laatst maar van mijn pc verwijderd, want ik gebruikte het al lang niet meer. Waarom niet?

In de eerste plaats download ik graag muziek. De muziek die ik zoek blijkt echter op Kazaa vrijwel niet te vinden te zijn (en als er wel iets lijkt te zijn, blijken het nepbestanden te zijn). Voor muziek gebruik ik nog uitsluitend en met veel succes Soulseek. "U name it, and i download it from Kazaa..." schrijf je. Okee, probeer dan maar eens voor mij de volledige dubbelelpee Amanita van Bardo Pond te downloaden, of de nieuwste cd van Deerhoof - en dan noem ik nog niet eens echt obscure namen. Het zal je niet lukken. Met Soulseek heb ik het zó binnen.

In de tweede plaats download ik graag films, en dan vooral films die eerder in de 'filmhuis-' dan in de 'Hollywood-'categorie vallen. Op Kazaa vind je vrijwel uitsluitend de grote publieksfilms, niet de films die ik zoek dus. En, net als bij muziek, duikt ook bij films op Kazaa voortdurend het probleem van de nepbestanden op, en dat van de films die onder misleidende namen verspreid worden. Om nog maar te zwijgen over de slechte kwaliteit van de filmbestanden zoals die op Kazaa worden verspreid.

In de derde plaats download ik soms, maar niet erg vaak, software. Ik heb dat enkele keren op Kazaa geprobeerd, maar al die keren sloeg mijn antivirussoftware onmiddellijk alarm. Met BitTorrent daarentegen heb ik nog nooit meegemaakt dat er iets mis was met gedownloade software. En het gaat nog supersnel ook!

Voor mij dus geen Kazaa(Lite) meer!

Laatst bewerkt:
Helder,
't antwoord dat je gaf is eigenlijk precies wat ik verwachtte, 't is een individuele kwestie.

Ja, idd. er zit fake tussen, maar waarom zou dat ook niet op andere uitwisselingssites zo zijn ?

Volgens mij balanceren wij op 't randje van wat op dit forum is toegestaan, maar ik noem slechts 4 dingen :
ik heb van die "slechte" site 4 "toppers" gedownload:

Abby finereader (tekstherkenningsprogramma voor scanners 3 a 400 €)
Autocad 2003 NL (winkelwaarde een paar duizend € !!!)
Adobe Photoshop 7.0 NL waarde ??
een dubbelcd voor een familielid die helemaal "wild" was van Roger Whittaker (40 nummers)

M.a.w. m.i. dus idd. zeer individueel.............. ;)

Waar 't mij een beetje om gaat is het generaliseren van het e.e.a. Het lijkt mij dat een ieder zelf maar moet uitmaken of 'ie een uitwisselingsprogje goed of slecht vindt............. toch ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
Volgens mij balanceren wij op 't randje van wat op dit forum is toegestaan, maar ik noem slechts 4 dingen :
ik heb van die "slechte" site 4 "toppers" gedownload:

Abby finereader (tekstherkenningsprogramma voor scanners 3 a 400 €)
Autocad 2003 NL (winkelwaarde een paar duizend € !!!)
Adobe Photoshop 7.0 NL waarde ??
een dubbelcd voor een familielid die helemaal "wild" was van Roger Whittaker (40 nummers)

M.a.w. m.i. dus idd. zeer individueel.............. ;)

Van die "score" zal geen enkele BitTorrent-gebruiker (die de juiste sites kent) onder de indruk zijn, beste Pasja..:)

(Die sites hier noemen mag niet, vanwege de huisregels, maar je zou eens moeten zien wat je daar aan software kunt vinden! Het allerbeste en het allernieuwste...)

Geplaatst door Pasja
Waar 't mij een beetje om gaat is het generaliseren van het e.e.a. Het lijkt mij dat een ieder zelf maar moet uitmaken of 'ie een uitwisselingsprogje goed of slecht vindt............. toch ?

Vanzelfsprekend. Mijn antwoord over Kazaa beschreef dan ook nadrukkelijk mijn persoonlijke bevindingen.

Vandaar de bevestiging van mij m.b.t. het woord "individueel"............
Ik behoor niet tot de categorie users die alles wat los en vast zit, wil downloaden. Pas als ik iets echt graag wil hebben, ga ik op zoek en toevallig die 4 had ik de afgelopen jaren hard nodig en alle vier gevonden, dus........ idd. individueel.

nee, ok, wat mij betreft einde in dit topic. Het gaat mij er een klein beetje om dat soms de toon over een progje of een stukje hardware al gauw gezet is omdat "iemand" daar een ervaring mee heeft. Dat wil m.i. lang niet altijd zeggen dat het dan ook zo is. (uiteraard weer individueel bekeken)

Ik breng in herinnering de wellicht eeuwig durende discussie over de "strijd" tussen AMD en Intel. Jarenlang was AMD het "ondergeschoven" kindje, nu draaien ze voor de volle 100% mee, terwijl je jarenlang van "kenners" mocht horen dat AMD misschien niet onaardig was, maar dat Intel toch de Rolls Royce was onder de processortjes........... het kan verkeren ;) :D

Ik download altijd via een newsserver.
Werkt prima. Geen enkele vervuiling. En je bent niet afhankelijk van de uploadsnelheid van een ander.

Zoek je iets, wat er niet op staat, eventjes een request op een forum, en je hebt het zo.

Maar dit is natuurlijk ook weer een individuele ervaring.:)

Mvg Patrick

Ik ga effe af op alles wat ik weet over KAzaa.
Het programma zit vol met software dat er voor zorgt dat een andere instantie informatie krijgt over wat jij verder doet op het internet.

Over de discussie waar iemand zijn/haar materiaal vandaan haalt, tja, net als meerdere mensen hier is dat persoonlijk. Wat zoek je, ben je op zoek naar populaire dingen, dan is KAzaa geen probleem, ben je iets serieuzer naar iets op zoek, pak dan ShareAza, die zoekt op 3 verschillende banden, en de echte liefhebbers, die hebben inderdaad meer aan de website's die met Bittorrent, Novatorrent of Emule werken.

Puur een kwestie van smaak......

De reden waarom jouw PC langzamer wordt van KAzaa is niet zo eenvoudig, dit kan meerdere redenen hebben, wat is jouw systeem, wat gebruik je als Virusscanner en Firewall, ga maar door......

Groetjes Iwan

Geplaatst door Jan Thomas
Limewire heeft geen spyware

De PRO versie (waarvoor je moet betalen) in ieder geval niet, maar hoe zit het met de gratis basic versie?

Volgens mij gaat dit onderwerp richting OFF-TOPIC, volgens mij had JJW last van een trage PC na het opstarten van Kazaa, en wilde hij weten waar dat aan lag, maar nu is het meer een discussie aan het worden welk FILESHARE-programma beter is.......

ik wacht nog effe op een reactie van JJW.

Nou daar is hij dan

Ik gebruikte al meerdere progjes, beetje kennis opdoen met verschillende prgjes kan nooit geen kwaad, soulseek is een heerlijk progje, soms wat traag met beginnen qua downloaden maar je vindt erg veel.
Spyware zal altijd blijven en er zullen altijd programma schrijvers zijn die het leuk vinden om dit toch weer te doen ook met de progjes die nu nog niets bevatten, dan nog is het maar gokken wat het progje met jouw pc doet.
Er gebeurdt teveel met ons en om ons heen zonder dat je daar maar iets van af weet of iets van merkt.
Kazaa was altijd een heerlijk progje om mee te werken, de laatste paar maanden begin ik te merken dat het soms gewoon de pc bevriest, en dat gebeurdt als ik bv maar 2 downloads heb lopen en 0 uploads dus???
Ik zou niet weten waar dat door komt en dat was ook de vraagstelling.
Ik gebruikte al kazaa lite.

Een discussie vindt ik helemaal niet erg, ik mag het graag lezen maar of de site bouwende mensen het fijn vinden hier dat weet ik niet, mischien moeten ze eens een site of link maken (topic ook leuk) waarin mensen kunnen strijden over hun ervaring of ideeen.

Nou fijn, ik heb wel geleerd dat ik niet de enigste ben met dit probleem of wel soms???

grtjs jjw

Soulseek

Buffy mag ik vragen waarom de meeste downloads bij soulseek lichtgrijs worden vertoond???

Ik heb het net pas aangeschaft hoor, toevallig dat ik er een week of twee tegen aan liep.

Ik snap alleen nog niet helemaal de werking.

grtjs jjw

lichtgrijs betekent dat er een wachtrij is. de zwarte geven aan dat er géén wachtrij is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan