Tja Pasja, individuele ervaringen kunnen kennelijk sterk van elkaar verschillen. Ik heb Kazaa (de Lite versie uiteraard) laatst maar van mijn pc verwijderd, want ik gebruikte het al lang niet meer. Waarom niet?
In de eerste plaats download ik graag muziek. De muziek die ik zoek blijkt echter op Kazaa vrijwel niet te vinden te zijn (en als er wel iets lijkt te zijn, blijken het nepbestanden te zijn). Voor muziek gebruik ik nog uitsluitend en met veel succes
Soulseek. "U name it, and i download it from Kazaa..." schrijf je. Okee, probeer dan maar eens voor mij de volledige dubbelelpee Amanita van Bardo Pond te downloaden, of de nieuwste cd van Deerhoof - en dan noem ik nog niet eens echt obscure namen. Het zal je niet lukken. Met Soulseek heb ik het zó binnen.
In de tweede plaats download ik graag films, en dan vooral films die eerder in de 'filmhuis-' dan in de 'Hollywood-'categorie vallen. Op Kazaa vind je vrijwel uitsluitend de grote publieksfilms, niet de films die ik zoek dus. En, net als bij muziek, duikt ook bij films op Kazaa voortdurend het probleem van de nepbestanden op, en dat van de films die onder misleidende namen verspreid worden. Om nog maar te zwijgen over de slechte kwaliteit van de filmbestanden zoals die op Kazaa worden verspreid.
In de derde plaats download ik soms, maar niet erg vaak, software. Ik heb dat enkele keren op Kazaa geprobeerd, maar al die keren sloeg mijn antivirussoftware onmiddellijk alarm. Met BitTorrent daarentegen heb ik nog nooit meegemaakt dat er iets mis was met gedownloade software. En het gaat nog supersnel ook!
Voor mij dus geen Kazaa(Lite) meer!