Kazaa [verkeer}

Status
Niet open voor verdere reacties.

W.Bosker

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2003
Ik heb een drietal vragen:

1. Indien ik in Kazaa bestanden wil downloaden, dan geeft hij bij enkele bestanden aan "meer bronnen nodig". Wat betekent dit en hoe kan ik dit oplossen?

2. Bij Kazaa verkeer staat "participatie niveau is laag". Wat betekent dit?

3. Is er een handboek van Kazaa?

Met vriendelijke groet,
Wendy

Ik denk dat je om te beginnen de verkeerde versie van Kazaa gebruikt, je moet Kazaa Lite gebruiken dan is vraag 2 gelijk opgelost.

Ik heb Kazaa-lite, die geeft ook aan "participatie niveau laag", wanneer er iemand bij mij upload wordt deze weer hoger.

René

Toch maar een nieuwere versie halen met ingebouwde cheater???? Die zorgt er voor dat je niveau altijd hoog staat.

Meer bronnen nodig betekent dat er geen downloads beschikbaar zijn op het moment.

als je de in de bijlage staande Kazaa even download dan krijg je het participatieniveau van 1000 er "gratis" en voortdurend bij............ :D

Bijlagen

• kazaa.jpg
    kazaa.jpg
    40,7 KB · Weergaven: 44
Geplaatst door W.Bosker
Ik heb een drietal vragen:

1. Indien ik in Kazaa bestanden wil downloaden, dan geeft hij bij enkele bestanden aan "meer bronnen nodig". Wat betekent dit en hoe kan ik dit oplossen?

Druk eens met je rechtermuisknop op het bestand dat je aan het downloaden bent, druk dan op 'zoek naar meer bronnen' Als dat niet werkt moet je gewoon wachten tot er weer bronnen beschikbaar zijn (maar dit kan soms uren duren :(

Pasja,

Ik heb de nieuwe versie van Kazaa gedownload. Maar nu is hij wel verschrikkelijk lang bezig met verbinden.

Is dit normaal met deze versie?

René

Hij maakt helemaal geen verbinding (ook niet als ik mijn firewall uitzet)

Laatst bewerkt:
Hoi Wendy,

> Ik heb een drietal vragen:

> 1. Indien ik in Kazaa bestanden wil downloaden,
> dan geeft hij bij enkele bestanden aan "meer
> bronnen nodig". Wat betekent dit en hoe
> kan ik dit oplossen?

Het liedje is kennelijk niet direct beschikbaar bij diegene(n) waar je het liedje aangeklikt hebt, diegene(n) is/zijn offline gegaan of e.e.a. loopt even niet zo soepel op het netwerk tussen jou en de aanbieder(s) van het liedje.

Zoals al eerder gezegd is _kan_ je inderdaad het liedje met je rechtermuisknop selecteren en in het menuutje wat dan verschijnt kiezen voor "zoek naar meer bronnen"of voor "hervat download"... Op zich zal Kazaa trouwens ook zelf elke x-minuten (x = afhankelijkvan de instelling) proberen om het liedje alsnog op te halen.

Maar... (!) redelijk vaak krijg je het liedje niet meer te pakken en als na een uur de download niet (opnieuw) is opgestart kan je er het beste voor kiezen de download te annuleren om daarna opnieuw even het liedje op te zoeken, liefst bij een andere aanbieder. Als het een bekend liedje van een bekende artiest is zou ik zelfs geen uur wachten en zou ik direct opnieuw opzoek gaan. Dit omdat je anders een hele stapel liedjes in de wachtrij hebt staan die toch nooit binnenkomen. Je kan dit evt. ook toepassen bij liedjes die supertraag binnenkomen en waarvan er meer in de lijst van gevonden liedjes staan. Na het annuleren klik je nogmaals met je rechtermuisknop op het liedje, kies je voor "verwijder geannuleerde en foutieve downloads" en... de lijst is weer een stuk opgeruimd.

> 2. Bij Kazaa verkeer staat "participatie niveau is
> laag". Wat betekent dit?

Da's een soortement van "waarderingssysteem"voor jouw downloads versus je aanbod van liedjes. Als je redelijk wat liedjes beschikbaar stelt en niet superveel ophaalt, dan... gaat dit niveau omhoog. Maar... je kan nauwelijks wat ophalen en moet vrij veel laten ophalen om het niveau te laten stijgen, dus... ik zou er niet op letten.

> 3. Is er een handboek van Kazaa?

Wellicht als je de officiële versie van Kazaa koopt of op de officiële site informeert, maar... er staat ook redelijk wat info in het helpmenu van Kazaa zelf. Beste optie is denk ik een of twee middagen samen aan de slag te gaan met iemand die ruime ervaring met Kazaa heeft.

Hopelijk heb je wat aan m'n antwoorden, groetjes,

Bart.

Ga aan de slag

Bedankt allemaal. Ga nu een andere versie van kazaa installeren. Heb gemerkt dat KAzaa media desktop niet goed werkt.
Zal gebruik maken van de file van Pasja.

Wendy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan