KB 2481109 wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gatlinggun

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Berichten
159
Ook mijn pc's melden dat een update van XP (kb 2481109) niet geïnstalleerd willen worden.

Op helmij staat al een dergelijke vraag (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/613863-Update-faalt-xp?highlight=kb+2481109) maar de daar gegeven oplossing van 'pukpietje' behelzen het deïnstaleren van een update (KB 956744) maar deze update heb ik helemaal niet. Hij geeft (via microsoft) ook de optie om een zogenaamde hotfix (9667885) te downloaden maar bij de uitleg wordt aangeven op te passen met hotfixes en tevens is mij niet duidelijk waar je die dan kan vinden ? Wie weet hoe het zit en wat te doen ?
 
Thanks Dorado,
Ik heb de update geïnstalleerd. Daarna windows-update gestart en deze gaf nu niet aan dat KB2481109 klaar stond maar KB 2483614. Ook in de update-geschiedenis komt KB2481109 niet voor. Is er iets fout gegaan ?
 
Dorado,
Ik heb er een backup van gemaakt zoals beschreven. Bij handmatig up-daten wordt er aangegeven dat er geen essentiële back-ups zijn. Mijn updategeschiedenis is nu ook leeg. Ik vind dit heel vreemd. Wat nu te doen?
 
Verwijder de bestanden in de volgende mappen:
C:\Windows\System32\Catroot2
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download
Gezien het grote aantal updates kunnen deze mappen in de loop van de tijd behoorlijk omvangrijk worden.
Omdat de geïnstalleerde Windows-updates zelden worden teruggedraaid, kunnen de daarvoor benodigde undo-bestanden net zo goed worden verwijderd: dit kan veel ruimte vrijmaken! Het gaat om alle verborgen mappen beginnend met het "$"-teken in de map C:\WINDOWS, met uitzondering van de (omvangrijke) map $hf_mig$. Microsoft adviseert deze map te laten staan, alhoewel het verwijderen ervan nauwelijks tot geen problemen veroorzaakt.

Deze bestanden zijn verborgen in de Windows Verkenner! Maak ze zichtbaar via Extra, Mapopties, tabblad Weergave, haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen), plaats een vinkje bij De inhoud van systeemmappen weergeven en selecteer Verborgen bestanden en mappen weergeven.

Kijk ook of de problemen worden opgelost door de instellingen van Internet Explorer te resetten (via Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, knop Opnieuw instellen). Hierna is het wel noodzakelijk de startpagina en enkele instellingen te herstellen. Afhankelijk van de persoonlijke wensen kan het zijn dat nog een aantal invoegtoepassingen moeten worden geactiveerd, neem voor de zekerheid de hele lijst dus nog even door (via Extra, Invoegtoepassingen beheren)

Lees en gebruik op http://www.schoonepc.nl/instal/update.html DE REPARATIETOOLS VOOR WINDOWS UPDATE
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan