KB Interface error bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

chevvydriver

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Berichten
12
Hallo, ik hoop dat iemand kan helpen met mijn probleem. Ik heb een i connect 3100 RW Pentium 3 1Ghz gekregen die prima liep en waarop windows me zat. De harde schijf die erin zat was eruit gedaan en als tweede schijf op een andere pc geformateerd en in gebruik genomen erop. Ik Heb een nieuwe schijf gekocht voor op de iconnect en ze erin gezet. Was van plan om er xp op te zetten voor mijn zoontje. Na montage van de schijf starte ik hem op en kreeg telkens bij het opstarten de volgende melding: KB Interface errror. Xp kan ik niet installeren want het toetsenbord gaat niet. Soms start setup(xp) ook niet op en als ie opstart kan ik niet installeren doordat het toetsenbord niet gaat. Had hier op het forum iets dergelijks gezien en dan ook hun oplossingen ervoor gedaan, nl: moederbord resetten dmv. de jumper te verzetten,batterij eruithalen, jumper weer goed zetten. Bracht niks op. Handleidingen van het moederbord gedownload alsook van het bios(waar ik niet in kan door het toetsenbord). Moederbord is een GA-6WMM7 Rev 4.1 Alle kabels zitten goed, alsook de jumpers van de schijf en dergelijke. Heb ook laten opstarten zonder toetsenbord en muis, zonder harde schijf maar krijg telkens dezelfde error melding. Al een paar dagen met google gezocht maar nog geen oplossing gevonden. Mocht iemand mij kunnen helpen? Dank bij voorbaat
 
Heb ook laten opstarten zonder toetsenbord en muis, zonder harde schijf maar krijg telkens dezelfde error melding.
KB interface error, of Keyboard Interface Error betekent dat de toetsenbord-aansluiting volgens je systeem ontbreekt.

Mogelijke oorzaken: of de plug aan het eind van je toetsenbord-kabel is defect, of de poort waarin je die plug steekt is defect, of de kabel is te lang.

Leen of koop een toetsenbord en sluit dat aan, nadat je de poort achterin je PC-kast goed hebt gecontroleerd.
Maak daarvoor ook de kast open en controleer of de verbinding van de poort naar je moederbord en de aansluiting op het moederbord in orde is.
 
Laatst bewerkt:
kb interface error

Dank u voor de reaktie. Heb het moederbord nagezien en alles ziet er prima uit, heb er drie verschillendetoetsenborden op aangesloten: één met usb aansluiting, één met de ps2 aansluiting(ronde) en één met usb aansluiting met adapterstukje naar de ronde aansluiting. Zelfs bij het opstarten zonder het toetsenbord en de muis krijg ik dezelfde error melding.
 
kb interface error.

Kan ik daar iets aan doen? Versta het niet hoe dat kon gebeuren. Alleen de oude harde schijf is eruit gehaald en de nieuwe(nog niet geformateerd) erin gestoken. Is niks anders aan gebeurd.
 
het is best mogelijk dat er een stukje van het bios .
op de oude hdisk staat in een hidden partitie .
en daar staat dan het bewuste bestand op waar de pc naar aan het zoeken is
 
kb interface error

De oude schijf is door de oorspronkelijke eigenaar van de pc inmiddels geformateerd en in zijn andere pc gemonteerd. Is er soms een mogelijkheid om het ontbrekende bios- gedeelte ergens te downloaden en op een floppy te zetten? En dan op te starten met die floppy? Sorry voor al die vragen maar ben een 46j vader(torenkraanmachinist) van 3 kinderen die aan het proberen is om een beetje bij te blijven.
 
Hoi !

Mogelijk is de PS2 poort defect (komt vaker voor).

Duik even in je BIOS en zet USB-for keyboard-ondersteiuning aan.

Ik weet niet hoe dat bij jou heet, maar kom je er niet uit, geef dan even naam/type van je MOBO, dan zoek ik even online in de manual !

Succes,

Harry.
 
kb interface error

Nu ik terugdenk had de vorige eigenaar een usb aansluiting voor zijn moederbord(de originele van packard-bell). Ben niet in het bezit ervan want die heeft hij gehouden. Het moederbord is er één van gigabyte: GA-6wmm7 Rev 4.1 Heeft een ami bios, van boven naar onderen op het biosplaatje staat: 686, daaronder:ami bios, daaronder: 1999, daaronder: Ga80 en daaronder: 2362. Bij het opstarten kan ik niet naar het bios omdat het toetsenbord niet werkt. In ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp!
 
Topic mag gesloten worden

Ik wou jullie nog bedanken voor de tips en de hulp die ik van jullie gekregen heb! Heb alles zitten proberen, doch zonder resultaat. Er zal dan toch iets mis zijn met het moederbord of de kb-interface. Leg het bijltje erbij neer. Nogmaals bedankt voor jullie tijd en hulp.:thumb: Groeten pat Topic mag gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan