KB2813170 wordt niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobZes

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2013
Gisteren ontving ik beveiligingsupdate KB2813170 voor Windows XP.
De installatie daarvan mislukt echter.
Eerder heb ik dit ook gehad met een ander beveiligingsupdate.
Die kon ik oplossen door de computer af te sluiten waarbij voor het afsluiten de update automatisch werd geinstalleerd.
Maar bij deze update werkt dat niet.
Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Beste de jean,

Helaas kom ik hier niet verder mee. Nadat ik de update heb gedownload en wil uitvoeren krijg ik de melding:

"Bestand c:\windows\system32\ntoskrnl.exe is geopend of wordt door een andere toepassing gebruikt
Sluit alle andere toepassingen en klik op opnieuw"

Als ik dit vervolgens doe, blijft deze melding terugkomen.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast weer bedankt!

start taakbeheer ==> processen en sluit daar dit proces af, dan proberen te installeren.

:D Beste Rob6 .....:thumb: dit proces's '' ntoskrnl.exe '' ALS je in taakbeheer nu ziet, dat is niet in orde en er is wat verkeerd aan de hand ...... vermoed ik dat ...:confused:
dat zei ik omdat ik die heb van een andere Engelse Microsoft forum citaat er afgehaald ....:confused:

CITAAT :-> GROF VERTAALD !

ntoskrnl.exe - ntoskrnl - Proces Informatie
Proces Naam: Microsoft Boot Up Kernel

ntoskrnl.exe is een cruciaal proces in de boot-up cyclus van uw computer, hoewel mag nooit verschijnen in WinTasks terwijl onder normale omstandigheden. Opmerking: ntoskrnl.exe kan worden gewijzigd door de w32.bolzano en varianten. Als dit proces verschijnt in WinTasks, werkt u uw virusdefinities.

Recommendationntoskrnl.exe mag niet worden uitgeschakeld, die nodig zijn voor essentiële toepassingen goed te laten werken.
Of deze .....:confused:
Lees letterlijk. "Ntoskrnl" is NT O / S Kernel, of eigenlijk de kern-besturingssysteem. (Vergeet niet ... Windows XP, op basis van NT-technologie.)
Drivers (zoals AV programma's) haak in het NT / XP kernel en kan problemen veroorzaken als het niet goed geschreven zijn.
Ik zou opnieuw installeren of bij te werken (of kijken er een update beschikbaar is) i.v.m. drivers probleem ...

Dus als je jouw update KB28131170 installeren moet ...zoek maar even eerst die ntoskrnl.exe en hoezoo is in taakbeheer nu zichtbaar en hoezo kan je niet uitschakelen, ... ALS je inderdaad even niet uitschakelen kan ..??:confused:

P.S. Heeft niet misschien een of ander virus activiteit h'm ( die ''ntoskrnl.exe'' ) zichtbaar in taakbeheer gemaakt ??

Laatst bewerkt:
Heren,

ntoskrnl.exe staat niet bij de actieve processen in taakbeheer.
Zojuist handmatige update van Norman antivirus gedaan en systeem gescand -> geen infecties gevonden.
Nog andere suggesties?

Wederom mijn dank voor jullie inspanningen!

Beste TheKnight,

Alle acties uitgevoerd zoals door jou beschreven, maar na dubbelklik op het gedownloade bestand, krijg ik wederom de melding:

"Bestand c:\windows\system32\ntoskrnl.exe is geopend of wordt door een andere toepassing gebruikt
Sluit alle andere toepassingen en klik op opnieuw"

Ik hoop dat er nog andere oplossingen mogelijk zijn, want ook deze helpt helaas niet.

WEderom bedankt voor de hulp!

Beste TheKnight,

Opdrachten uitgevoerd zoals door jou beschreven, maar helaas zonder resultaat.
Mijn computer is er een opgebouwd uit losse componenten, dus geen merk, model en type bekend.

Omdat ik toch al toe was aan een nieuwe pc (de huidige is 5 jaar oud), heb ik deze week een nieuwe besteld en ga geen verdere acties ondernemen om het probleem op te lossen.

Iedereen die suggesties voor de oplossing van mijn probleem heeft aangedragen, nogmaals mijn hartelijke dank!

Groeten, Rob Zes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan