KDE desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

punkerbruin

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Hallo ik heb een probleem
als ik mijn KDE desktop opstart van kubuntu dan geeft hij steeds een error
ik kan aleen nog linux starten via de genome desktop
hoe kan ik dit oplossen?

Dat ligt vooral aan de error die hij geeft. Misschien is het een idee die even mee te geven in je bericht

Heb je alleen kde geinstaleerd? Ander kan je beter even in met een andere desktop inloggen en dan je systeem updaten. Het lijkt me eerder een software probleem dan iets met de hardware, dus goeie kans dat er al een update voor is.
Ik denk dat je kde 4.x gebruikt en naar mijn mening is die gewoon veeeels te vroeg uitgegeven en dus een soort van publieke beta. KDE 3.5.x kan je beter gebruiken.
Mocht je geen andere desktop geinstalleerd hebben kan je via de console bijwerken:
ctrl+alt+F1 indrukken
inloggen
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

Dat werkt je systeem bij als je tenminste aan het bedraad netwerk hangt.

Heb je alleen kde geinstaleerd? Ander kan je beter even in met een andere desktop inloggen en dan je systeem updaten. Het lijkt me eerder een software probleem dan iets met de hardware, dus goeie kans dat er al een update voor is.
Ik denk dat je kde 4.x gebruikt en naar mijn mening is die gewoon veeeels te vroeg uitgegeven en dus een soort van publieke beta. KDE 3.5.x kan je beter gebruiken.
Mocht je geen andere desktop geinstalleerd hebben kan je via de console bijwerken:
ctrl+alt+F1 indrukken
inloggen
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade

Dat werkt je systeem bij als je tenminste aan het bedraad netwerk hangt.

ik heb hem geupdate en hij geeft weer dezelfde error

Je kan je home map leegmaken, dat zou eventueel kunnen helpen:
LET WEL: dit verwijderd ALLE bestanden in je home map, waar niets in zou moeten staan als het een nieuwe installatie is.
rm -rf ~/*

Je zou even een andere desktop kunnen installeren.
Dan moet je ipv sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install ubuntu-desktop
Doen om gnome te installeren.
Voor xfce (xubuntu): sudo apt-get install xubuntu-desktop

Laatst bewerkt:
ik heb in mijn eerste bericht gezecht dat ik al een genome desktop heb geinstaleerd voor dat kde deze error gaf.
maar ik heb nu belangrijke bestanden op mijn pc en ik kan ze nergens veilig zetten.
wat kan ik dan voor deze situatie doen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan