KeePass portability - op meerder computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Beste Helpers!

Wie van jullie kent KeePass? Ik heb zojuist Portabele KeePass 1.26 (Zip Package) op een stick gezet met mijn laptop en een 'kluis' - Database.kdb - op diezelfde stick gemaakt. Het heeft als icoon een slotje. Alles werkt prima.

Maar als ik de stick op mijn andere laptop plug kan ik de kluis niet openen en het icoon is ook anders (een 'lijstje'?) Op de eerste laptop zie ik bij 'Open' dat de kluis kennelijk met behulp van KeePass Password Safe 1.18 geopend wordt. Maar de andere laptop kent dat niet. Staat het dan niet op de stick? Ik vind het niet.

Beide laptops draaien met Windows XP.

Wie kent de remedie?
Alvast dank!
Dirk

Je moet steeds je portable app van de stick starten, niet de database file. Dat is de beperking van portable apps. Eventueel kun je een klein batchbestandje maken dat je aanklikt om direct het juiste bestand te openen.

Dank Wampier!

De stick bevat de volgende bestanden
-de map KeePass -1.26
-zipbestand KeePass -1.26.zip
-het bestand type KeePass Password Database met de naam Database.kdb (heb ik gecreeerd met de stick geplugged op de 'eerste' laptop)

De map Keepass -1.26 bevat Keepass.chm (gecompr. helpbestand), Keepass.exe (toepassing), Keepass.ini (config instellingen) en Lience.txt
Het zipbestand KeePass -1.26.zip bevat hetzelfde (nog unzipped), behalve Keepass.ini

Maar welke van die bestanden op de stick is nu exact de 'portable app' die ik op jouw advies moet opstarten als de stick op de andere (tweede) laptop is geplugged? (Door erop te klikken?)
En waaruit zou het kleine batchbestandje moeten bestaan dat jij noemde?

Sorry, ik ben duidelijk geen expert. Ik hoop, dat jij mij duidelijkheid kan verschaffen!

Dank en groet van Dirk

Maak een nieuw (tekst)bestandje op de stick en noem die "test.bat"

open die en zet er het volgende in:

Code:
\keepass\keepass.exe \database.kdb

of dus eerst naar de directory keepass gaan en daar keepass.exe opstarten

Dank Wampier,
Wat je mij aanraadde doet wel wat, maar niet goed. Als ik jouw bestandje heb geplaatst op de stick en het dan dubbelklikt verschijnt er even een zwart scherm waarop wat tekst, maar het scherm verdwijnt onmiddelijk weer en ik kan dus niets lezen en dus heb ik ook geen verdere aanwijzingen. Ik heb van alles geprobeerd. Hier wat inlichtingen:
- het batchbestand is gemaakt met Kladblok en gesaved als test.bat met type 'alle bestanden' op de stick
- het staat op dezelfde stick als de KeePass bestanden die ik al noemde in mijn vorige mail
- ik heb de naam keepass vervangen door KeePass, ook een keer met versienummer, maar het maakt allemaal niets uit
- ik heb ook geprobeerd of het weglaten van de spatie tusen keepass.exe en \database.kdb iets uitmaakt (zie jouw voorstel). Nee dus
- ik heb ook met CMD proberen te werken (omdat ik dat las van iemand wiens scherm ook verdween) maar dat betrekt zich kennelijk alleen op C:\ en niet op de stick
- ik las iets over een (command-)argument \k, dat het scherm zou fixeren, maar heb niet uitgevonden hoe ik dat moet toepassen.
- het batchbestand is geprobeerd op beide computers zonder resultaat.

Handen in het haar dus.
Kun jij me helpen ze daaruit te halen?
Alvast dank, Dirk

Wampier,

Als ik 'pause' toevoeg blijft het zwarte scherm staan! Maar de batchcommandos in test.bat worden 'niet als interne of externe opdracht of batchbestand herkend'

Dirk

Beste Wampier,
Het is me gelukt de KeePass-kluis met het vogende test.bat bestandje te openen op beide computers:

\KeePass-1.26\KeePass.exe&
\Database.kdb
pause

Welke veranderingen daarvoor essentieel waren weet ik nog niet. Hoofletters? Ik denk van niet. Het wachtteken & soms? Ik zal het eens bekijken.
Het lijkt een beetje op Fortran of Basic wat ik vroeger gebruikte.

Maar nu zit ik met een ander merkwaardig probleempje, dat ik ga posten in Software>PDF-readers, onder de titel: Hardnekkige Adobe Reader. Wil je daar ook naar kijken.

Dank, Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan