keihard zoemend geluid tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

natascha27

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2005
Berichten
6
Ik heb een nieuwe computer, hij is een week oud. De eerste drie dagen alles ok, maar vanaf dag vier maakt de computer een vreselijk hard zoemend geluid tijdens het opstarten. Zodra de computer volledig is opgestart is hij muisstil.
Als ik de kast beweeg, verandert het geluid, stopt of hapert even en zoemt weer keihard door.
Eén keer een klap op de zijkant van de kast gegeven en toen stopte het geluid. De keer erna zoemde hij weer even hard.
Zou het de ventilator kunnen zijn? Zo klinkt het niet.Het is alsof er bij de buren geboord wordt in de muur, dus niet alsof er een dvd in de computer zit tijdens het opstarten.

Heeft iemand enig idee waar dit geluid vandaan komt?

Alvast bedankt,
Natascha
 
Dit kan ook een loszittende HD zijn. Maak de kast eens open, en kijk of alles goed zit. Ook een verdwaald draadje tegen 1 van de fans kan dit geluid veroorzaken.
 
zoemend geluid

Dank voor je snelle reactie.
Ik zal morgen bij daglicht de kast openmaken en kijken of ik iets los zie zitten.

gr. Natascha
 
Zeker een PC van HP, same problem here...
Bij mij liep me hd toen ook aan, dus controleer dat ook meteen ff, je hebt namelijk geen garantie van Seagate! :mad:
Ik heb het nog steeds wel, muis stil niet, maar bij mij ligt het vermoedelijk bij me videokaart en dat mij pc schuint naar achter staat (wielen van het bureau hebben het geven :p)
 
Iets dergelijks werd bij mijn pc veroorzaakt door panelen binnenin die tegen de voedingskooi trilden. Opnieuw monteren heeft het geluid helemaal doen verdwijnen. Soms raken sommige onderdelen elkaar net en kan een lichte trilling tot resoneren leiden ( = versterkt meetrillen) wat je goed hoort.
 
Ik heb hier (bijna) hetzelfde probleem. Bijhet opstarten gaat hij 3 seconden hard blazen:mad: eerste 3 dagen muistil maar ik stoor me er neit aan. HP PC :p

BTW: Pas je wel op dat je niet je garantie kwijtraakt want bij sommige pc's raak je garantie kwijt bij het open/verbreken zegeltje:thumb:
 
Dat harde blazen zal van de fans komen die kortstondig fullspeed draaien totdat de regelsoftware geladen is, en ze terug geregeld worden naar normale bedrijfssnelheid.
 
hard zoemend geluid

Heb nu de kast open staan.
Beetje aan alle draadjes enzo gezeten en geluid is nu weg.
Denk inderdaad dat het een resonantie was.
Maar voor alle duidelijkheid: het was zeker niet het blazen van ventilator!! Het was een keihard zoemend geluid echt alsof er iets vreselijk mis gaat in de computerkast.
Natascha
 
ik heb dit ook (compaq)
dit is normaal :rolleyes:
bij het opstarten dan !
 
zelfde probleem

[:shocked:he jongens ik heb hetzelfde probleem ik krijg ook een zoemend geluid bij het opstarten.dan stopt het effe en tijdens film kijken of spel spelen begint het zoemend geluid weer en ik denk dat het hier wel de ventilator is weet iemand misschien wat ik kan doen??
 
Open maken en schoonmaken, misschien zit de koeling vol stof en moet de fan daarom harder draaien.
 
Je moet er heeel hard op slaan dat werkt:thumb:

doe dat maar eigelijk niet ^^,

En schoonmaken helpt niets. de volgende dag gebeurt het weer. Ik heb het zelf ook maar mij maakt het niks uit het stopt na een tijd vanzelf :)
of je moet naar een computer zaak gaan en zeggen dat die zoemt als die opstart dan weet hij genoeg :)
 
heb ik gedaan maar behalve dat slaan straks gaat ie nog meer kaduuk:p:p
 
heb ik gedaan maar behalve dat slaan straks gaat ie nog meer kaduuk:p:p

Nee joh ben je gek, hij kan wel wat hebben.
Telkens bij het opstarten bij het inlog scherm sla ik boven op de achterkant van de pc met me platte hand
je hoort de heletijd niks meer tot dat je hem weer opnieuw opstart :p:thumb::thumb::thumb:
 
Ja, vooral blijven doen. :thumb:
Een harddisk in bedrijf kan erg schokgevoelig zijn en makkelijk onherstelbaar beschadigd worden.
 
Nee joh ben je gek, hij kan wel wat hebben.
Telkens bij het opstarten bij het inlog scherm sla ik boven op de achterkant van de pc met me platte hand
je hoort de heletijd niks meer tot dat je hem weer opnieuw opstart :p:thumb::thumb::thumb:

Stomste wat je kunt doen is regelmatig op je computer slaan.
In eerste instantie kunnen ze het wel hebben, maar ooit ga je het wel merken en dan zijn er inderdaad dingen onherstelbaar kapot.
Als ik jou was zo ik toch eerst maar eens kijken of er niks los zit, aanloopt, resoneert, trilt, fout zit.. wellicht overbodige rotzooi van je systeem halen voordat je je pc molesteert.
 
Denk je dat ik ga zitten rammen op dat ding als een gek xD ik geef een zacht tikje met me hand en hij houd op. Oke als je er op gaat SLAAN dan is het logies dat je harddisk snel kapot gaat. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan