• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kengetallen over een periode vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijssens

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Berichten
8
O jee, ik ben een slechte zoeker, dus ik hoop maar dat deze vraag niet al ergens staat.
Helaas ben ik óók een slechte Excel-man ... dus ...

Ik heb een taxibedrijfje en wil graag mijn omzetten, winst en gemiddelde omzet per uur uitrekenen over de laatste (werkelijk gewerkte) dagen (bijvoorbeeld 90 dagen).
Ik heb een spreadsheet met daarin tabbladen met per dag al mijn ritten (met de daarbij behorende omzet) en een tabblad met mijn gewerkte uren. Ook tabbladen per week of maand met mijn omzet. En dat in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Ik heb behoefte aan een soort dashboard met daarop in één oogopslag die kengetallen.
Waarom? Voorbeeld: ik de afgelopen maand een uitstekende maand gehad en ben daar erg tevreden mee. Maar ... het kan best zijn dat ik deze maand nou eenmaal meer dagen of uren gewerkt heb en dus zou ik graag een 'genormaliseerd' getal zien (bijvoorbeeld omzet per uur) over een bepaalde periode.

Iemand een suggestie of is dit veel te complex?

Groeten en vast dank voor het meedenken,
Maarten
 
Welkom.

Alles is mogelijk, maar om de invulling het beste aan te laten sluiten op je wensen is het handig als:
  • je een - geanonimiseerd - voorbeeldbestand plaatst met de input-tabbladen die relevant zijn,
  • in een tabblad visueel ongeveer maakt wat je wilt hebben in je dashboard.

Ik denk dat we er daarna inhoudelijk wel uitkomen.
 
Oef dat is best wel lastig. Het is een vrij gecompliceerd spreadsheet waar ik niet even snel iets uit haal. Maar ik zal mijn best doen. Komt er aan!
 
tijssens,

Je beseft je dat je je hele administratie plaatst met naam en achternaam (bij Auteur)?

Als dat voor jou geen probleem is dan wordt je vast en zeker geholpen. Anders misschien even het bestand verwijderen en wat getallen/adressen/commissie/naam verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Oooh jee ik zie dit verricht nu pas op mijn mobiel. Ga er dit weekend naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan