kennisgave bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasayan19

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2004
Hallo luitjes,

ik heb in access een database gebouwd waar het hele magazijnprogramma instaat. Het is te zeggen : inkopen, verhandelingen en reparaties.
Ik heb een minimum aantal staan per product.
Nu mijn vraag : Hoe kan ik een visueel signaal bij het openen van de database zien die laat weten dat een of meerdere producten de minimumgrens bereikt hebben.

Dank bij voorbaat

Laatst bewerkt:
Je zou een query kunnen maken met een telling van je aantallen, waarbij je een criterium zet op de minimum waarde, bijv. <[Aantal]. Het resultaat van deze query zou normaliter leeg moeten zijn, omdat je voorraad in beginsel groter is dan het minimum aantal.
Op basis van deze query maak je een simpel formulier, met de melding die je wilt. Vervolgens zet je dit formulier in een AutoExec macro, met als voorwaarde dat het aantal records op het formulier >1 is. Daarmee zorg je ervoor, dat het formulier alleen getoond wordt als er minstens één artikel is dat onder de minimum waarde is gezakt.
En dat zou het kunnen zijn!

Eerder is op het forum een vraag beantwoord hoe je een query alleen uitvoert als er records in de output zit, dus daar kun je vinden hoe je die macrovoorwaarden precies moet maken,
Zelf blijf ik verre van macro's....

Michel

Hoi,

Je kan de query ook laten draaien op het moment dat je hoofdformulier (mits je dat hebt ;) ) geopend wordt. Ik heb iets soortgelijks alleen dan voor verjaardagen van medewerkers. De query wordt eenmalig gedraaid bij openen en laat dan, als er meldingen zijn, een popupje zien.

Zqwiqly.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan