Kennismaking met Windows 10 PROF en de activering procedures ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Berichten
420
Wat vinden jullie .. meteen na een clean installation ( wel pas na de nodige securities, virus en firewall toevoegingen op internet ), na de activeringsprocedure meteen ook maar de koppeling microsoft account of .. ? Betreft uiteraard legale registratie / software en i.v.m. de vraag : het is uiteraard een retail versie.

:cool:

PS dit W10 loopt zo soepel en probleemloos, nooit eerder meegemaakt na een win installatie ..... vroeger altijd meteen Windows updates UIT, firewall UIT, en zelf het nodige erop voordat het internet op .. heb het idee dat dit nu niet meer zo hard nodig is .....
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij meer een conclusie voor het delen van ervaringen. Microsoft account of ... heb je volgens mij nodig voor bepaalde toepassingen. Ik begrijp dat 'Windows updates UIT' niet. Een Windows besturingssysteem moet altijd belangrijke/essentiële updates installeren om continu voor een veilig systeem te zorgen. Banken stellen dit als voorwaarde voor veilig internetbankieren.
 
.. Deze post had ik een tijdje niet gezien / overgeslagen, excuus. Ja, inderdaad, zeer juist .. de vraag of eventueel al enige ervaringen er mee zijn opgedaan en zoja, in positieve zin .. ?

Windows updates UIT en zelfde voor FIREWALL OFF .. inderdaad, alleen, in het verleden leek het soms voordelig om bepaalde updates te 'ontlopen' en met een aparte prof firewall te werken .. nu voor win 10 geef ik het voordeel boven twijfel, win10 ziet er ook op dat gebeid meer professioneel uit, moet ik constateren.
 
Mijn mening is dat Win10 een goed systeem is.
Ik laat tegenwoordig de defragmentatie en de firewall over aan windows, want dat doet ie goed.

Een absoluut pluspunt vind ik is de soepelheid waarmee Win10 omgaat met bijv. zoiets als verandering van een mobo. Heb ik nu twee keer gedaan. Een werkende win10 installatie waar het mobo van stuk was. Nieuw mobo erin (van ander type), even win10 hard na laten denken en.. daar ging ie gewoon verder waar ie gebleven was met het oude mobo. En zonder heractivering of zo. Subliem. Wel nog even de drivers updaten natuurlijk.

De AV is nog steeds onvoldoende.
Ik zet daarom nog steeds de Windows AV uit en installeer daar een non-MS AV-product voor (natuurlijk zonder de firewall, want die van Win10 werkt goed).

Waar ik niet echt enthousiast over kan worden (zacht uitgedrukt) is de wijze van updating. Gigantische updates die automatisch gaan of je nu wilt of niet, waar je de kans loopt dat de PC voor enige tijd totaal verlamd is en zaken gereset worden.
Aanbeveling: zoek op internet naar tools/methoden om de automatische update uit te zetten en alleen te updaten wanneer het u zelf goed uitkomt.
Niet updaten is geen goeie optie, maar wel op het moment dat u zelf bepaalt.

Tenslotte is er de privacy.
MS gaat hard Google achterna. Ze willen alles van je weten.
Om die reden zal ik altijd met een locale account werken en nooit met een e-mail- of MS-account.
Verder is een tool als "Shutup" altijd aanraden. Daarmee kunnen vele privacy-inbreuken, die toch nog blijven ondanks het locale account, uitgezet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan