Kerio Mailserver6 extern niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag,

Ik heb met kerio mailsrver6 een email server opgezet. Als ik een test intern doe, dan komt hij volledig door de test heen, maar zodra ik het op mijn externe ip adres doe, dan werkt het niet. Ik heb port 25 en port 110 TCP geforward naar de mailserver, dit is toch voldoende?

Groet,
Jeroen

[edit]
Het gaat om pop3/smtp mailing.

Laatst bewerkt:
Als je met extern bedoelt: Vanaf je eigen pc-netwerk naar je externe ip-adres van je router, dan zou het moeten werken. Als je bedoelt vanaf een andere pc heel ergens anders (buiten je eigen huis, zeg maar), dan ligt ook het netwerk van de provider er nog tussen. En er zijn een hoop providers die het niet toestaan dat privé eindgebruikers hun eigen mailserver draaien op de standaard poorten.

Een voorbeeld van zo'n provider die verkeer op poort 25 tcp blokkeert naar eindgebruikers over zijn netwerk is @home. Daar hebben ze wel een goede reden voor: Tegen (per ongeluk) opengezette email-relay servers, tegen spam over hun netwerk etc.

Tijs.

Geen van beide manieren werken, dus zowel intern naar het externe ip adres een smtp/pop3 verbinding als een externe (vanaf andere lokatie) naar ip adres van provider is niet mogelijk, helaas.

Dan moet je je instellingen goed nalopen (porforwarding, lokaal ip-adres, firewalls, configuratie van de mailserver).

Daarnaast kan het dus zinvol zijn om te achterhalen of je internet provider toestaat dat je je eigen mailserver draait.

Mag ik verder aannemen dat het lokaal wel goed werkt? (Dus op het eigen netwerk, gebruikmakend van 192.168.x.x danwel 10.x.x.x ip-adressen?)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan