Kernel 2.6.0 voor Debian Sarge beschikbaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

caveman

Meubilair
Lid geworden
18 aug 2001
Kernel 2.6.0 voor Debian Sarge is beschikbaar op de mirrors. Leef je uit :)

Geplaatst door caveman
Kernel 2.6.0 voor Debian Sarge is beschikbaar op de mirrors. Leef je uit :)

Kan je hem nu gewoon dan via apt-get install installeeren.???

Laatst bewerkt:
Er is wel veel veranderd in de configuratie, of ik het goed heb gedaan met menuconfig merk ik straks wel...ben heel benieuwd!

Dus je moet het nog handmatig doen, ik dacht nu lost apt-get alles voor je op:)

raar zeg hij vind hem niet bij mij.
Dennis:/home/dennis# apt-get install Kernel 2.6.0
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
E: Couldn't find package Kernel
Dennis:/home/dennis#

Laatst bewerkt:
Het is

apt-get install kernel-image-2.6.0-xxx (keuze mogelijk)

of

apt-get install kernel-source-2.6.0 (zelf compileren)

met

apt-get update
apt-cache search kernel-image-2.6.

krijg je een lijst met beschikbare 2.6 kernels.

Op mijn systeem gaf de nieuwe kernel problemen die ik nog nader moet bekijken. Wellicht is het verbonden met het hoge aantal aanpassingen die ik heb gemaakt aan het syteem.

Bij de tweede keer compileren startte de pc goed op, alleen wilde KDE om een duistere reden niet starten. Ik heb het even laten zitten, toen ik ergens las dat het vaak beter is te wachten op een latere release.

Ik heb kernel 2.4.24 draaien en die doet het prima, en 2.6.0 is wel sneller, maar of ik dat merk op mijn pc (1,3 ghz)? Vast wel op een pentium 3 en ouder.

Kde 3.2 is pas uit, die schijnt echt veel sneler en beter te zijn dan kde 3.1:thumb:

Enkele belangrijke verbeteringen in vogelvlucht

Enkele hoogtepunten van KDE 3.2 worden hieronder opgesomd. .

Verbeterde prestaties en nog meer gebruik van standaarden
De verlaging van starttijden voor toepassingen en de honderden optimalisaties maken KDE 3.2 de snelste KDE-versie ooit!
Door samenwerking met het Safari-webbrowserteam van Apple Computer Inc. heeft de webondersteuning van KDE een enorme prestatieverbetering ondergaan en conformeert zich nog meer dan voorheen met de webstandaarden

Verbeterde ondersteuning voor de standaarden van FreeDesktop.org in KDE 3.2 versterkt de samenwerking tussen ander Linux- en UNIX-software.

Nieuwe toepassingen
JuK: een mediaspeler in jukebox-stijl

Kopete: een instant messenger met ondersteuning voor AOL Instant Messenger, MSN, Yahoo Messenger, ICQ, Gadu-Gadu, Jabber, IRC, SMS en WinPopup

KWallet: voorziet in een geïntegreerde, veilige opslag voor wachtwoorden en gegevens afkomstig van webformulieren

Kontact: een uniforme gebruikersinterface die alle functionaliteit voor e-mail, agendabeheer, adresboek en notities laat samenkomen in één configuratie

KGpg: voorziet in een eenvoudig te gebruiken KDE-interface voor industriële standaardversleuteling

KIG: een interactief geometrie-programma

KSVG: een viewer voor SVG-bestanden

KMag, KMouseTool en KMouth: programma's om de toegankelijkheid van KDE te verhogen

KGoldRunner: een nieuwe variant van het klassieke spel

... en nog veel meer!

Duizenden verbeteringen en bugfixes

Ik draai nu debian sid, maar krijg geen kde 3.2:eek:

apt-get install kde
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
kde is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 318 not upgraded.
root@Dennis:~#

Als je met Kpackage of Synoptic werkt, kan je makkelijker kijken of pakketten een andere naam hebben of niet en welk versienummer ze hebben.

Je hebt ook apt-get update gedaan? Welke sources heb je in je lijst?

Upgraden in het algemeen doe je met apt-get upgrade en/of apt-get dist-upgrade, niet door het pakket opnieuw te installeren.

Wees voorzichtig met upgraden onder SID, het is niet voor niets de unstable branch.

Meer leesvoer voor je:
http://www.andreas-janssen.de/debian-tipps.html
http://www.togaware.com/linux/survivor/Contents.html
http://sivut.koti.soon.fi/lindj/debian_problems.html

Deze heb ik alleen deb ftp://ftp.debian.nl/debian sid main non-free contrib. heb alles uitgevoerd maar krijg maar geen kde 3.2, maar sid kan kan toch beter met nieuwe pakken over weg dan sarge:sarge is nog lang niet stable;)

Geplaatst door caveman
Het zou zo iets moeten zijn:

De volgende stable wordt Sarge, niet Sid. Sid is geen codenaam die ooit voor een stable release gebruikt zal gaan worden.

Klopt, maar sarge de stable komt voorlopig nog niet uit, en sid werk volgens mij beter met nieuwe software:)

Sid is wel 'cutting edge' :) , mij toch iets te veel risico met dependencies ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan