kernel (android os)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogier12

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
hallo,
mijn vraag is wat een kernel voor android doet. ik heb namelijk geprobeerd mijn htc desire c te rooten, en sindsdien doet mijn wifi het niet meer. Als ik WiFi aan probeer te doen geeft hij een foutmelding. Nou was mijn vraag of dit verholpen zou kunnen zijn door een andere kernel te flashen. En weet iemand hoe je makkelijk een andere kernel kan flashen?

eigenlijk heb ik dus 3 vragen:
1. Wat doet een kernel voor Android?
2. Kan een andere kernel ervoor zorgen dat mijn WiFi het weer gaat doen?
3. En hoe flash je een andere kernel?

ik heb de htc desire c, de bootloader heb ik geunlockt. toen ik dat gedaan had wou ik een rom installeren, en ik dacht dat je dan klaar was als je de boot.img geflasht had. wat ik dus gedaan had is 1. de bootloader geunlockt. 2. boot.img geflashed. en sindsdien doet mijn wifi het niet meer.

toen ben ik naar een computer winkel geweest, en die zeiden dat ik nog een rom moest installeren, toen heb ik via clockworkmod een .zip geinstalleerd, met de goede boot.img. maar dat heeft niet mijn wifi probleem opgelost, wat zou dit wel kunnen oplossen?

alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
De kernel is zeg maar de hersenen van de telefoon het regelt alles wat er gebeurt in de telefoon hoe fel het scherm moet zijn hoeveel stroom de processor nodig heeft etc.
een reden kan zijn dat je telefoon het niet zo goed doet door de custom rom/kernel is dat de htc desire c een telefoon is waar developers zich vaak niet zo graag mee bezig houden en en vaak ook langer duurt voordat er van die problemen als wifi, bluetooth, camera of wat dan ook het niet goed doet als het goed is hoort dat er ook bij te staan bij het bestand dat je wilt gaan flashen.
Wat ik zou doen is de stock rom er terug op zetten wat custom roms zijn bijna nooit beter dan stock roms

bedankt voor je snelle reactie :)

ik heb nu inderdaad weer de stock rom erop gezet... wel gedownload van xda developers, maar het was een untouched rom... nu draai ik dus wel weer gewoon stock rom.. maar nog steeds wel met clockworkmodrecovery. mijn WiFi probleem is met het terugzetten van de stock rom niet opgelost, en clockworkmodrecovery wil de ota update van htc niet installeren...

ik wou de ota update installeren met de gedachte dat wifi dan misschien opgelost zou zijn, maar dat kan nu dus ook niet... tenminste niet standaard...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan