Kernel EventTracing (ernstig)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Beste leden,

Hierbij trek ik aan de noodklok.

Ik heb voor de 4de keer Windows 7 (dit keer 32-bit) op mijn game-pc geïnstalleerd.
Toen ik gisteren een verse installatie had gedaan keek ik direct in mijn logboeken en ja hoor: de beruchte Kernel EventTracing fout.
Deze fout gaat zeker op een gegeven moment BSOD's opleveren! Ik durf daarom nog niet alle programma's te installeren.

PS: In de melding komt ook ReadyBoot naar voren. Ik gebruik geen USB-falsh station om gebruik te maken van ReadyBoost. Wel hangt er een USB 2.0 externe harde schijf aan mijn pc. Maar dit moet kunnen lijkt mij. (ReadyBoot(.etl) en ReadyBoost is niet hetzelfde maar toch hebben ze wel weer iets met elkaar te maken). :confused:

Ik heb de AsRock G31M-GS moederbord en heb als processor de Intel E6500 Dual Core. De nieuwste hardware-drivers heb ik geïnstalleerd en het zijn de goede.

HELP AUB!! :eek: Laat mij dit keer WEL Windows 7 bewaren: beter voor mijn games en videokaart. :cool:

Screenshots logboek Kernel EventTracing errors:

1. http://yfrog.com/j9naamloos3rj
2. http://yfrog.com/0bnaamloos2puj
3. http://yfrog.com/7enaamlooskdj

Wat heb ik zelf geprobeerd? (Op Google kwam ik wel wat dingetjes tegen dus heb ik het maar uitgeprobeerd. Het lijkt wel minder te zijn geworden hierna maar toch komt deze vervelende fout nog steeds in mijn logboek(en) voor).

EnableSuperfetch uitgeschakeld onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\CONTROL\SESSION MANAGER\MEMORY MANAGEMENT\
PREFETCHPARAMETERS (DWORD-WAARDE OP 0);

SuperFetch uitgeschakeld onder SERVICES.MSC;

EnablePrefetcher uitgeschakeld onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\CONTROL\SESSION MANAGER\MEMORY MANAGEMENT\
PREFETCHPARAMETERS (DWORD-WAARDE OP 0);

Prefetch map geleegd: C:\WINDOWS\PREFETCH\;

Het bestand SETUP.ETL onder de map C:\WINDOWS\PANTHER\ veranderd in SETUP.OLD

(Heb ik een hele slechte wijziging toegepast? Laat het me weten).

Ik weet echt niet wat ik nu nog meer kan doen. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb hetzelfde probleem aan de hand gehad,als ik m'n 8GB stick inplugde kreeg ik een BSOD heb toen ook superfetch uitgezet bij services en op het medium zelf,bij eigenschappen>readyboost de optie aangevinkt "dit apparaat niet gebruiken" daarna heb ik geen BSOD meer gehad.Nu heb ik even bij services gekeken en wat schetst mijn verbazing "superfetch" is weer ingeschakeld op automatisch terwijl ik zeker weet dat ik hem uit heb gezet.Heb recent nog mijn stick eraan gehangen (dat durfde ik eerst niet meer) en geen problemen gehad verder.

Bedankt voor de reactie.

De optie ''Dit apparaat niet gebruiken'' (voor ReadyBoost) heb ik niet:

Screenshot:

http://yfrog.com/bhnaamloosgpj

Superfetch staat bij mij onder Services nog wel gewoon uitgeschakeld.

Dit zijn de ergste en waar ik zo bang voor was:

Screenshots:

1. http://yfrog.com/6cnaamloosqgj
2. http://yfrog.com/15naamloos2xp

Mijn eerste BSOD heb ik al gehad net :(

Wat is precies mis en staat er misschien een instelling onder mijn BIOS verkeerd of misschien onder Energiebeheer?? :confused:

Laatst bewerkt:
Da's ook toevallig ik heb ook een Asrock moederbord(conroe 1333-D667) en heb dezelfde logboekfout.
Dit vond ik op het web:
Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power

--------------------------------------------------------------------------------

If BIOS bug seems to be with you. The support of your BIOS concerning the power ACPI modes S1 / S3 / S4 is quite faulty. Asking vlt. sometimes in addition with AsRock after BIOS update in. Possibly gibts one. A right / definitive solution in addition gibts probably this mistake does not happen everywhere obviously with Mainboards older above all.he has effects since SP1 so far I have read none, only stream saving via modes ACPI Sleep probably does not go then or. possibly also no speed tap dance & CnQ. Here the links I have found in addition
MS TechNet (in English)
social.technet.microsoft.to the com/Forums/en US / itprovistasp / thread / 51207cfd f5b6 4541 851d 783f9e8da0bb /
or. this entry:
209.85.129.132/search? q=cache:uCRz DM7r AJ:www.msfn.org/board/Event ID 6 t114219.html+Some+processing+performance+features+ have+been+disabled+due+to+a+known+firmware+problem .&hl=en&strip=1
I quote sometimes (hope you are able bissel in English, but he was the most understandable for me English expert:
But i cant tell if theres any performance issue here or or if something is going bad somewhere. Ive read around but cant find any solution to this. Doze anyone have any ideas about this one?
According to that event lied event, thread 80 in the system process (ProcessID 4) did something (scheduled a DPC, called a power state function, something along those lines) that caused the system to disable (in code) certain power management features that your processor exposes to the OS that it supports, but Windows has determined that attempting these functions wants cause system instability or worse, hardware problems. I would contact the server vendor for microcode updates (if available) for the CPU, and perhaps a BIOS upgrade as wave. If there are not any, perhaps you should have them investigate these issues on their to see if they can find the potential hardware problem. So far confirms the rate just my implementation on top. LG
star FX
Het lijkt dus geralateerd te zijn aan Asrock,zelf heb ik ook de nieuwste drivers,bios enz.Ik denk dat we ermee moeten leren leven maar ga dat toch nog ff nader onderzoeken.Ik hou je op de hoogte,o ja de enrgieinstellingen heb ik normaal staan heb alleen het beeldscherm staat op 10 min. uitschakelen.Ik ga i.i.g. nog eens bij Asrock kijken.
Nog een link

Laatst bewerkt:
Stabiel te noemen (afkloppen)

Hallo leden even een update over hoe het er nu mee voor staat. :)

Goed. Ik heb mijn computer laten nakijken en uiteindelijk een nieuw moederbord aangeschaft. Heel veel werk gehad om alles weer in elkaar te zetten maar ja. :confused:

Toen heb ik Windows 7 er weer opnieuw opgezet en na een tijdje zag ik tot mijn verbazing dat de zelfde fout (Kernel EventTracing en Kernel-Power) weer terug kwamen in het logboek. Dit zal betekenen dat het niet lang meer zal duren voordat ik de eerste BSOD weer kreeg.

Paniek! Zal het dan nu opeens wel aan mijn processor liggen?! :shocked:

Ik weer Googelen... :(

Ik heb nu 3 WAN-minipoorten (onder Apparaatbeheer, Netwerkadapters) heb uitgeschakeld.

Uploaded with ImageShack.us

Onder services.msc heb ik ''IKE and AuthIP IPsec Keying Modules'', ''IPsec Policy Agent'' en ''KtmRm for Distributed Transaction Coordinator'' uitgeschakeld.

Tot slot heb onder C:\Windows\Panther\ de extensie gewijzigd van het bestand ''setup.etl'' in ''setup.old''.

(PC herstarten na deze wijzigingen wel doen).

Tot nu toe heb ik nog geen BSOD gehad gelukkig. Soms zie ik de foutmelding(en) wel in het logboek terugkomen maar levert schijnbaar geen BSOD's meer op. *afkloppen*

Hopelijk werkt dit ook voor jou als jij deze problemen ook ondervindt.

Let op: Wees bovendien voorzichtig met het installeren van jouw drivers. Liever de drivers installeren en gebruiken die je van Microsoft Windows Update kan krijgen. :thumb:

PS: Schakel je de computer uit zonder eerst netjes af te sluiten dan verschijnt de fout ''Kernel Power ID 41 (63)'' ook in het logboek valt mij op.

Met vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan