Kernel/worker Thread ad Bad IRQ

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerdKotte

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
nadat ik van een mobiel internet naar Wlan ging en een 3e schijf voor pagefile en temp.internet geinstalleerd heb via een pci-ide- kaart(megaraid133)
kreeg ik met verschillemdnde BSODS te maken

Eerst veele irql not less or Equal, daarna een heeöeboel kernel stack/data inpage error
deze heb ik afgehandeld volgends Microsoft, dus alle workfilers op de C-schijf en mij data-schijf verdeeld, chkdsk gerunned , (natürlijk geen fouten, oftewel in logboek ook blok en controllerfouten stonden)
alles weer om gezet regestart en plotz nog een page-fault in nonpagearea 0x0...50 (zo maar erbij de driver voor hetwlan upgedated) bleef dan nog als laatste de worker thread or kernel thread met bad IRQ
deze zou kunne betekenen dat er dubbele irqs zijn ..
bijgaand de oplisting van mij n IRQS, er zijn nog welke vrij maar het viak met het vinkje is uitgegrijsd, dus hoe kan ik de IRQ handmatig towijzen dat er geen dubbele zijn, waar zeg ik het systeem, dat die dat vinkvak niet grij moet maken ??Bekijk bijlage Dubbel_IRQs.pdf

Gerd begrijp niet alles wat zeg en ook niet helemaal wat je doet.

Je heb een derde schijf voor de pagefile ,hoe bedoel je dat de pagefile niet meer op C: schijf staat en is dat helemaal niet meer of voor een gedeelte ?
Als ik me niet vergis dan kun je de pagefile niet compleet van de C: schijf verplaatsen en moet er een minimale groote van pagefile op je C: schijf staan ,dat is afhangkelijk van hoe je het systeem het ingesteld als ik je schreenschot bekijk zal dat flink zijn.
Je komt zo in geheugen problemen.

IRQ word toegekend op het moment als je de pc opstart dat een zelfde IRQ word gebruikt is niet erg en de PCI sloten werken meestal in paren.
Soms is lastig als je een TV-kaart in je PCI slot heb zitten en het de beeld kwaliteit van TV-kaart nadelig beinvloed wat je kunt oplossen door de kaart in een ander PCI slot te zetten.
Denk niet dat het verplaatsen van je RAID kaart naar een ander PCI slot de problemen helemaal voor je oplossen.

Op het schreenschot heb je staan dat er 1746MB aan geheugen in gebruik is denk niet dat het door de vele icoontjes op buroblad zal komen en heb het idee dat je systeem dwingt om fisiek geheugen te gebruiken en dat hij niet naar de pagefile (virtueel geheugen) kan weg schijven.

Dan zie ik nog een heleboel malware spyware en eventueel ook nog zonealarm die tegenwoordig ook in anti-virus handel doet staan.
En vraag is werken en zijn daar ook de real-time scanners van actief ,als de real-time scanners van de anti-virus malware en spyware handel op het zelfde moment je geheugen scannen dan gaat het fout ,de meldingen zal je bekent zijn alle fout meldingen die in je post staan hebben betrekking op het geheugen.

Dit begrijp ik niet wat je er mee bedoeld "dat vinkvak niet grij moet maken"

IRQ-toewijzingsvak is grijs

Het vak is van het systeem al ingegrijsd, ik kan de irq dus niet veranderen door op wijzigen te klikken !!:o
Waar in het systeem, moet ik een script of zoiets veranderen , dat ik het wel wijzigen kan ??:d

Heb nog een keer bij MS gekeken , ik zal XP opnieuw moeten installeren om het problem met de megaraid op te lossen, door een andere HAL, Hardware abstraction Layer te kiezen, dan kan je in het eigneschappen vak op wijzigen drukken , zoals F5 drukken om een niet microsoft SCSI RAID-stuurpprogramma te installeren
... dat gaat me dan toch te ver... dan toch maar nog n USB-schijf ....

zie ook http://support.microsoft.com/kb/314068/nl en daar verder met 299340 (aan het Einde ....)

Laatst bewerkt:
Ach ja ze zeggen op zijn duits dan ook, Übung macht den Meister.

Maar het is wel de F6 toets.;)

Weet je wat er nou bij mij gebeurd als XP wil installeren op mijn schijven die in RAID 0 staan ingesteld en ik de driver niet met F6 voor af installeer ,XP kan die hele RAID schijf niet zien ,en kan XP daar dan ook helemaal niet op installeren.

XP staat er bij jou toch al op en ziet hij de derde schijf via de pci-ide- kaart(megaraid133) wel gewoon.
Wat voor nut zou dat hebben om dan als nog XP nog een keer te gaan installeren met de driver voor af de windows installatie voor een schijf waar je windows niet op installeer ?

3e schijf ...

nu nog even om me te schrijven : de konstellatie van mijn schijven of
ide-aansluitingen::thumb:
Ide1 master=c-schijf = systeem:cool:
slave =d-schijf= data, zou eigenlijk naar USB via een adapter, maar die word
van het systeem ook niet goed gezien(1), daarom voorlopig als IDE:eek:
ide2 master =dvd1 handig voor backups of om van cd-cd te kopieren
slave = dvd2 INCD-data-schijf/Kopie/backup
megaraid = schijf 3 = work/pagefile en temporary internet :o
de zin zit er in een extra IRQ te kunnen toewijzen, :D zoals 20 of 21 voor diegenen, welke dubbel zijn, :thumb: want de sound hapert als de work op de megaraid zit, :mad:(wohlgemerk: je moet de schijven niet in raid-modus definieren !!gewoon de kaart erin, de schijven er aan en eigenlijk opstarten, zou je de kans hebben, dat je dan ook dubbele irqs heb ?? maar normaal sluit het systeem de ide schijf als dummy-scsi aan!!)

(1) de usb_ide/atap-controller/adapter wordt allen in apparatebeheer onder USB Controller gezien, :shocked:maar de schijf NIET in Systeembeheer, Computerbeheer !!,:confused: waar ik anders een pad en drive-letter zou kunnen verdelen, :(
==> toch maar liever een echte USB-schijf !!
als er nog iemand een ide had hoe ik de USB -controller naar Computerbeheer krijg ???:evil:

daarom, dat ik nu de work en data-schijf van aansluiting geruild heb, en het eigenlijk ook met de internet-files op c en de page of D zou kunnen, ga ik het gehele gedoe met de nieuwe installatie ook NIET doen, maar vervang de data gewoon met een USBtje en die wordt dan ontkoppeld en de INCD eruit gehald als ik op internet ga
...et voila alle datas veilig !!

one volume one mission !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan