kernel32 beschermingsfout in user.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

monica01

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Berichten
7
Hallo

Ik ben een werkelijke leek met fouten van mijn computer en daarom richt ik me tot jullie:

Ik heb opeens, uit het niks een probleem bij het opstarten.
Hij (mijn computer) start gewoon op maar blijft in een leeg bureaublad hangen.
Via contr-alt-del kreeg ik uiteindelijk de foutmelding dat Kernel32 een foutmelding in de module user.exe op 0003:000010eb veroorzaakte.
Het lijkt er niet op dat ik in de veilige modes kan werken.
Wat is er aan de hand? en hoe krijg ik de computer aan de praat????

Alvast bedankt!
 
Is dit weer een andere computer Monica01?

Misschien is het wat anders maar je kunt ook een virus of worm hebben.
Lees HIER

Kun je nog in de veilige modus komen? Scan daar je pc eens met je virusscanner.

Als het Kerner32.dll is zal het van Windows zijn.
Kernel32.exe is een virus.
 
Laatst bewerkt:
Het is een andere computer waar ik nu aan zit. Morgen ben ik weer bij mijn eigen computer en ga ik eens een poging doen.
Ik kon gister niet in de veilige modes werken:(
(ik kon wel tot het bureaublad komen)

Wat nu?
 
Lukte het wel om op F8 te toetsen en richting de veilige modus te gaan?
Zag je 'onderweg' iets staan van 'terugkeren naar goedwerkende configuratie'?
Lekker computers hebben jullie saampjes :D
 
Ik kan wel tot het bureaublad van de veilige modes komen, maar dan doet niks het en heb ik ook een leeg bureaublad.....
 
Maar dan moet je die regel onderop met 'terugkeren naar' toch gezien hebben?
Kijk nog eens een keertje.

Een leeg bureaublad heeft meestal iets te maken met je usersaccount maar ik dacht dat de veilige modus dan normaal werkte. Een leeg bureaublad is normaal voor de veilige modus.
Kun je wel op start/uitvoeren klikken?

Kun je ook nog even op het onderstaande antwoord geven:
Als het over Kerner32.dll ging zit het probleem bij Windows.
Ging de melding echter over Kernel32.exe dan is het een virus.

Mocht het de laatste zijn en......kun je werken via de opdracht prompt geeft dan (virusscanner).exe in en laat alles scannen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga later eens kijken wat ik met mijn computer voor elkaar krijg. Ik heb hem nu niet bij de hand.
Morgen ben ik weer bij een werkende computer met internet verbinding. Dus als het me niet lukt om de veilige modes in te komen ...
Ik kan me niet herinneren dat die foutmelding iets over dll of iets over exe zei.
En ik kon volgens mij in de veilige modes niet bij start komen....
 
Hoi Elisa

Nou ik kan wel werken in de veilige modes.
Mijn virusscan geeft. behalve een dailer, geen meldingen. Maar het is al weer een aantal weken geleden dat ik de laatste update heb binnengehaald.

De help versie (c:\windows\pchealthhelpgtr\binaries\helpctr.exe) wordt wegens een verdacht script afgesloten

Wat kan ik nu doen?????
 
Monica, vertel nu eerst eens of het kernel.exe was of kernel.dll.

Heb je soms de afgelopen tijd een vreemde bijlage gehad?
Ga met de hulpfunctie en zoek naar *.vbs

Tenslotte:
Ga naar start/config.scherm/gebruikersaccounts.
Kijk of je een nieuw account kunt maken met een iets andere naam. Als dat lukt kun je misschien wel inloggen op de normale manier. Maar..........dat hangt af van die dll of exe.
Lukt dit wel, ga dan als een haas je virusscanner updaten en zet dan ding op automatisch!

En controleer nog even of jouw pc iets bevat wat HIER mee te maken heeft.

Wil je me een plezier doen en dit bericht kopieren in jouw reactie en 1 voor 1 de vragen beantwoorden?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Elisa

Hij doet het weer!

De meeste tips die je had gegeven ge[probeert maar niet met direct resultaat en toen zat ik zo wat rond te kijken want er stond me bij dat een vriend die mijn computer ooit heeft geinstalleerd me eens had aangeraden om het image opnieuw te installeren maar ik wist absoluut niet meer waar of hoe dat moest.
De enige inaanmerking komende exe was te groot om te installeren en dus toen moest ik opruimen en heb er een schijfcontrole uitgevoerd en die vond een fout en heeft hem kunnen herstellen!!!!!

Hardstikke bedankt dat je me door dit probleem hebt heengeloost!!!!!
 
Hm, ik heb de indruk dat je het zelf heb opgelost :p
In ieder geval werkt hij weer!
In ieder geval was het dus Kernel.exe. Dat weet ik dan nu :D

Een image is een 'afdruk' van een goedlopend register en programmas. 't Was wel waardevol. Kun je dat nog terughalen uit de prullenbak?

groetjes
 
Oh nee ik heb die image niet weggegooit...
Ik was op zoek naar een programma (exe) dat dat mijn windows weer zou herstellen maar ik wist dus niet meer wat het was/ waar het stond...

Bedankt he! Zonder jouw hulp was ik nooit zo "ver" door gaan speuren naar de oplossing!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan