kernel32.dll fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

grid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
4
ik heb net op mijn hardeschijf xp gezet ( eerst de schijf helemaal leeg gemaakt en opnieuw xp erop). Nu wil ik voor de kids kijken of hun cdrom spelletjes werken maar deze wil hij niet opstarten. telkens geeft hij dit soort fouten aan:

Kan entrypoint van procedure version ( hier staat telkens een andere naam ) niet vinden in Dll- bend kernel32.dll


Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb al wat progjes geprobeerd die vinden wel problemen maar lossen ze niet op omdat de software gratis is.

ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
Download, pak uit en draai Dial-a-Fix

Kijk of de opties Programming cores/runtimes en evt. daarna de opties Explorer/IE/OE/shell/WMP en Object linking libraries een oplossing bieden.
Opties activeren met het Go knopje.

Maak eerst een herstelpunt, voordat je met Dial-a-fix aan de slag gaat:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Hopelijk helpt het.

Tijs.
 
helaas heeft het niet geholpen.
ik heb ook scf ?scannow gedaan met de xp cdrom maar ook verhelpt het probleem niet

ik heb nu wel het idee dat hij bijv. cdrom met muziek wel gaat lezen maar spelletjes start hij niet op
 
Wat je kunt proberen is dit (dit is alleen voor de installatie-fase, het draaien van het geínstalleerde pakket hoort hier nog niet bij).

1. Maak altijd vóórdat je dit soort 'vage/verouderde software installeert eerst een herstelpunt:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe
2. Blader naar de inhoud van de spelletjes-CD-rom (=rechtsklik op de cd-rom in Mijn Computer, en kies Verkennen).
3. Zoek het installatie-programma op de CD-rom (meestal Setup.exe of Install.exe).
4. Rechtsklik op het installatie-programma zoals in 3. gevonden, kies Eigenschappen, en klik op tabblad Compatibiliteit.
Kies daar (bijv.) Windows95 of Windows98/ME en druk op Ok.

Probeer hierna opnieuw de installatie te starten.

Als de installatie dan lukt, dan kun je kijken of het programma dan ook wil starten. Is dat niet het geval, dan kun je met rechtsklikken op de snelkoppeling naar het spelletje en daar kiezen voor Eigenschappen -> tabblad Compatibiliteit óók weer die compatibiliteitsmodus aanzetten voor het geïnstalleerde spel.

NB: Maak een herstelpunt vóór de installatie van elk spelletje.

Hopelijk helpt dit om sommige spelletjes toch werkend te krijgen.

Tijs.
 
en... is het gelukt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan