kernel32.dll probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marion 123

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hallo,

Heb de software van een nikon coolpix camera geinstalleerd. Picture Project 1.1.
De installatie is goed verlopen. Alleen als ik picture project opstart, krijg ik de volgende melding

NKBPPROJ heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module KERNEL32.DLL op0187:bff6a285.
Registers:
EAX=005fa7e0 CS=0187 EIP=bff6a285 EFLGS=00010216
EBX=0069ffc4 SS=018f ESP=007ce3a0 EBP=007ce3e0
ECX=00100000 DS=018f ESI=000a57e4 FS=1317
EDX=005a000c ES=018f EDI=005fa7e0 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
8b 03 a8 01 74 25 25 fc ff ff 0f 8b 53 08 03 f0
Stackdump:
007ce3e0 000a57e4 005fa7c4 0000001c bff6a501 005a0000 005fa7e0 000a57e4 00000000 005a000c 005a0000 005fa7c4 00000000 00000000 0000069f 000005fb

Ik kan Picture Project dus niet gebruiken.

Weten jullie een oplossing voor mijn probleem. Baal als een stekker. Leuke camera gekocht en dan zit je uren achter je pc te stunten.....

Ik heb de klok horen luiden maar weet niet precies waar de kleepel hangt maar misschien heb je er wat aan....Dit probleem heeft iets te maken met het feit dat jou fotocamera programma een virtuele schijf aan maakt. Als je nog andere toestellen op een USB hebt zitten moet je die er eens afhalen. Ook de printer (als deze op een USB zit).
ps: Laat ff weten of het wat uit maakt. ..

Dank je wel

Hallo bruno,

Je bent geweldig !!! Mijn dag kan niet meer stuk.
Ik heb USB kabels, en de printer er uit gehaald (was geen USB-kabel) en ik kom in Picture Project.
Hierna heb ik alles weer aangesloten, want een muis heb je nu eenmaal nodig ......

Nogmaals hartelijk bedankt.

:thumb:

kernel32.dll

Hallo Bruno,

Helaas was mijn avond die niet meer stuk kon, van korte duur, want zodra in Picture Project een actie startte, kreeg ik een soortgelijke foutmelding.
Nu ben ik er weer helemaal uit, en bij het opnieuw opstarten van het programma, op dezelfde wijze als de keer dat het lukte, lukt het niet meer.

Wat is een virtuele schijf ???

Weten andere misschien nog een oplossing ???:(

heb je al eens een herinstalatie overwogen voor picture project?

ja, helaas heb ik dat al zeker 5 x gedaan. Zonder succes.

Hoe controleer je het virtuele geheugen? Hoe verbeter je dit?

In windows staat het volgende over de foutmelding:

Oorzaak
Dit foutbericht kan om de volgende redenen optreden: • Er heeft een onverwachte gebeurtenis plaatsgevonden in Windows. Een fout met betrekking tot een ongeldige pagina betekent vaak dat een programma op onjuiste wijze heeft geprobeerd RAM-geheugen te gebruiken. Deze fout kan bijvoorbeeld optreden wanneer een programma of een Windows-onderdeel probeert een lees- of schrijfbewerking uit te voeren in een geheugenlocatie die niet aan dat programma of onderdeel is toegewezen. Daarbij bestaat de kans dat andere programmacode in dat geheugengebied wordt overschreven of beschadigd.
• Een programma heeft gegevens opgevraagd die niet aanwezig zijn in het virtuele geheugen en Windows probeert de gegevens op te halen van een opslagapparaat en deze te laden in het RAM-geheugen. Een fout met betrekking tot een ongeldige pagina kan optreden wanneer Windows de gegevens niet kan vinden. Dit probleem treedt vaak op wanneer het virtuele geheugen beschadigd is.
• Het virtuele geheugen is niet meer stabiel als gevolg van een gebrek aan fysiek geheugen (RAM).
• Het virtuele geheugen is niet meer stabiel als gevolg van een gebrek aan schijfruimte.
• Het virtuele geheugen is beschadigd door een programma.
• Een programma probeert gegevens te gebruiken die worden gewijzigd door een ander programma dat actief is.

Marion,
Het zou misschien handig zijn als je wat meer gegevens kan plaatsen zoals:
Exacte type camera, type PC, gebruik je ook AV software

Ik heb zelf (voor een kennis) een vraag geplaatst hier op het forum over een Canon Ixus 40 maar bij hem denk ik dat zijn PC en Windows niet goed genoeg is.

In jou geval op dit moment de volgende tips/mogelijkheden:
-als je een AV gebruikt, schakel deze uit voordat je programma van camera gaat installeren.
-update je Windows bij Microsoft
-je kan eventueel wat drivers zoeken voor jou camera. Ik weet niet welke type je hebt maar ik vond deze link: http://downloads.vnunet.nl/download/nikon/nikon+coolpix+slr/_725.html

succ6
Bugsy

Hallo mensen,

Hierbij mijn systeeminfo. Kan het zijn dat ik te weinig RAM geheugen over heb?

Voor de installatie voor Picture Project heb ik 60 MB nodig, verder heb ik 64MB RAM nodig of 128 MB of meer voor RAW beelden.

Die cijfers zeggen me allemaal niet veel. Wie wel?

Verder is de camera een Nikon Coolpix 4600

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows
Versie 4.90.3000 Build 3000
Fabrikant van besturingssysteem Microsoft Corporation
Computernaam X004330524
Computerfabrikant Packard Bell NEC
Computermodel 00000000000000000000000
Computertype X86-based PC
Processor Pentium(r) III processor GenuineIntel ~800 Mhz
BIOS-versie A6323P2 V1.2 09252000
Windows-map C:\WINDOWS
Landinstellingen Netherlands
Tijdzone West-Europa (zomertijd)
Totaal fysiek geheugen 127,44 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 6,88 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,78 GB

Marion,

1-Heb je alle updates voor ME gehaald van Microsoft?
2-Je moet dus je AV (antivirus) uitschakelen als je de software van Nikon gaat installeren
3-Je hebt niet echt veel geheugen.

Nogmaals, update Windows, download de nieuwste drivers voor je camera (Firmware Updates + Software Downloads), kijk hier even: http://www.nikonusa.com/template.php?goingto=dtc_options&cat=1&grp=2&productNr=25524
installeer vervolgens software met uitgeschakelde AV en dergelijke (staat ook duidelijke op de site van Nikon)

grtz

andere manier gevonden

Door mijn analoge telefoonverbinding is het helaas bjna onmogelijk om alle updates te downloaden van windows.

Maar ik ben er achter gekomen, dat je niet persé de bijgeleverde software van de digitale camera hoeft te gebruiken, om de foto's op de pc te krijgen.

Dus de software van Nikon heb ik aan de kant gegooid en via kopieren en plakken heb ik de foto's op de pc gekregen. Hoe makkelijk kan iets zijn;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan