kettingzaag!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
mijn computer maakt het geluid van een kettingzaag; als ik hem een trap geef stopt ie er mee of wordt het iets zachter, maar het komt dan weer terug. ik denk dat het aan de van ligt?

Bij mij ligt het aan het ventilatortje van m'n videokaart. Maak je kast eens open, start je pc en tik eens tegen de bovenkant van je videokaart aan (voorzichtig, niet op het ventilatortje zelf!). Wat gebeurt er dan?

Inderdaad kast openmaken en kijken wat het veroorzaakt. Vervangen of schoonmaken!
Zal inderdaad waarschijnlijk de fan zijn.

Kast open doen,misschien een kabeltie dat tegen een Fan aan komt

dirtyblonde zei:
mijn computer maakt het geluid van een kettingzaag; als ik hem een trap geef stopt ie er mee of wordt het iets zachter, maar het komt dan weer terug. ik denk dat het aan de van ligt?
waarom trap je tegen je kast :confused: :confused: :confused:

Weet je zeker dat je geen kettingzaag hebt draaien daar bij je computer?...

-_-_-_-_-

Kast open maken, en dan ventilatoren uitblazen of vervangen.
En ik denk dat het best wel mogelijk is dat het door het schoppen komt dat die fan's zo gaan doen :rolleyes:

Hallo

De verkopers van harde schijven lezen dit natuurlijk graag .

Hoe meer bruuske bewegingen , hoe sneller "bad clusters" , en zo verkopen ze een nieuwe.

Wat je echter dient te doen is , controle of de ventilatoren zuiver zijn en soepel werken , deze desnoods eens smeren.

Indien deze al te lang droog hebben gelopen ,dan zijn de busjes uitgesleten ,en wordt het vervangen door een nieuw exemplaar.

Peter

Ik heb een ASUS kast staan die soms zomaar ineens begint te rammelen,oorzaak is het plaatwerk en het kunstof van de kast dat begint te resoneren(trillen)op de frequentie van de ventilatoren of harde schijven.

je kunt dit verhelpen door het metaal en plastic te verzwaren met bv. dempings matjes,of alle schroefjes eens na lopen en vastdraaien.

976730_BB_00_FB.EPS.jpg

Ik bedoel dus de linker bitumen matjes.Dit is een foto van een setje te koop bij conrad(losse plaatjes zijn ook gewoon te koop)

Laatst bewerkt:
Het kan net zo goed de fan zijn van de voeding....
Achterhaal even welke fan moeilijk doet. Als het een casefan is, dan kan je deze er zo uit halen en voor een joet haal je een nieuwe.
Als het de koeler is van de videokaart, kan je een alternatieve koeling kopen, een beetje goede kost zo een €30,-. Laat deze door iemand vervangen die weet waar hij/zij mee bezig is. Als het de cpufan is, zelfde verhaal als de videokaart.
Als het de voeding is, haal deze er even uit, verwijder de sticker die op de fan zit en haal het dopje los dat onder de sticker zit. Doe hier wat dunne olie in of teflonspray, doe het dopje terug en plak het opnieuw af.
Als je nog garantie hebt op het systeem... terugbrengen en laten uitzoeken door de td van de zaak waar je de pc gehaald hebt (of de onderdelen)

jouw chassis koeler is aan vervanging toe, deze koelers gaan op een gegevend moment kapot waardoor de binnenkant van de ventilator gaat schaven over de koeler zelf...

een beetje ingewikkeld...

maar hij is gewoon kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan