keuren van het geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hallo

ik heb een asus moderbord p4s800d-x nu zitten er 2 verschillende kleuren op voor mijn geheugen waar dienen die voor de kleuren .

en nog wat ik heb 2x s-ata aansluiting op mijn pc zitten maar als ik wondows op het systeem wil zetten moet ik eerst een raidsystem maken kan ik dit oplossen met een bios update of moet ik altijd zo zo`n floppy er bij houden .

alvast bedankt

hallo

ik heb een asus moderbord p4s800d-x nu zitten er 2 verschillende kleuren op voor mijn geheugen waar dienen die voor de kleuren .

en nog wat ik heb 2x s-ata aansluiting op mijn pc zitten maar als ik wondows op het systeem wil zetten moet ik eerst een raidsystem maken kan ik dit oplossen met een bios update of moet ik altijd zo zo`n floppy er bij houden .

alvast bedankt
twee kleuren dat betekent dat je systeem dual channel geheugen ondersteunt .
als je twee gelijkwaardige geheugen modules hebt .
dan kan je door bank een en meestal bank drie .
dual channel graaien dat geeft een paar procent snelheid winst (is te verwaarlosen).
en als je een raid opstelling wil maken .
dan moet je in het bios de raid controller aanzetten .
en dan de drivers laden via een floppy

Zo te zien heb je die raid drivers niet nodig bij een SATA schijf, en is die controller zogenaamd native, en de gelijk gekleurde banken worden gebruikt voor het geheugen in dual-channel, als die niet exact gelijk zijn, zoals bij een dual setje, weken ze meestal in single modus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan