Keuringen ADR en brandblusser data

Status
Niet open voor verdere reacties.

diepens.nl

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik probeer de tekst rood te laten worden of nog liever een melding te krijgen als een van de data van de 2 keuringen verloopt na 1 jaar. Heb wat codes gezien en geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
Wat en waar moet ik het invullen. Heb sinds vorige week mijn cursus gehad dus ben er nog niet zo in thuis dus uitleg voor "dummies"is wel gewenst.:)

Een melding automatisch laten verschijnen zal lastig zijn, want wanneer wil je dat laten gebeuren? Wat wel makkelijk is, is om >Voorwaardelijke opmaak> te gebruiken in een rapport. (kan ook wel op een formulier, mocht je dat willen).

Even uitleg hoe het bij een rapport werkt:
Je selecteert een tekstvak in de detailsectie, en kiest vervolgens <Opmaak>, <Voorwaardelijke opmaak>.
Je komt in een scherm, dat je misschien kent uit Excel, waar deze optie ook erg handig is. Hier kies je de optie <Expressie>, en typ je de vergelijking die voor de kleur moet zorgen. In jouw geval zou dat kunnen zijn:
[Keuringsdatum] < Date()-365
Zie plaatje

Bijlagen

• Voorwaardelijke Opmaak.jpg
    Voorwaardelijke Opmaak.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 44
Ik ga het morgen op kantoor proberen, gaat wel lukken denk.
Kan ik voor zover je weet ook 2 kleuren doen, ik bedoel dat het na 10 maanden oranje kleurt en dan na 12 maanden rood, soort voorwaarschuwing? Want dan is deze manier denk afdoende.:thumb:

Je kunt maximaal 3 voorwaarden definiëren, dus dat moet wel lukken. Let er wel op, dat ze elkaar niet tegenspreken of overlappen. De uitkomst van elke expressie moet altijd een uitkomst WAAR of ONWAAR opleveren. Vandaar [Keuringsdatum] < Date()-365 in het voorbeeld: De uitkomst is waar, of niet.

Dus als ik het goed begrijp kan ik [Keuringsdatum] < Date()-365 plaatsen met rood en [Keuringsdatum] < Date()-330 in oranje in hetzelde tabel.

Deze twee voorwaarden overlappen elkaar...
[Keuringsdatum] < Date()-365 voldoet ook aan [Keuringsdatum] < Date()-330.

Dit kan wel:
[Keuringsdatum] < Date()-365 (rood)
[Keuringsdatum] >= Date()-365 AND [Keuringsdatum] < Date()-330 (oranje)
of
[Keuringsdatum] BETWEEN (Date()-365 AND Date()-330) (oranje)

Nou zal aan mij liggen maar krijg het niet voor elkaar. Kan jammer genoeg vanaf hier geen printscreen doen, beveiliging enz.
Maar heb de 2 voorbeelden ingevuld, tussen de [] de naam van mijn tabel gezet, hij geeft geen fouten aan.
Maar als ik de datum verander in een voor over een maand dan veranderd er niets aan de opmaak!!
Oh wat kan ik hiervan balen!!:mad:

Doet-ie het wel met 1 voorwaarde?

Welke expressie heb je gemaakt? Graag letterlijke code!
Heb er even een werkend voorbeeldje bijgedaan, kun je kijken hoe het moet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
voorwaarde 1:
expressie is [Brandblusser 12 Kg nr2]<Date()-365

voorwaarde 2:
expressie is [Brandblusser 12 Kg nr2]>=Date()-365 And [Brandblusser 12 Kg nr2]<Date()-330

Jou bestandje kan ik niet openen hier op mijn werk met .rar :confused:
Hier is echt veel geblokkeerd

Dan doen we het voorlopig even met een plaatje!
Dit is een voorbeeld waarbij twee kleuren worden gebruikt op basis van een datumveld.

Bijlagen

• Voorwaardelijke opmaak.jpg
    Voorwaardelijke opmaak.jpg
    76,7 KB · Weergaven: 75
Nou heb precies hetzelfde gedaan. SNap er niets van???:confused:
Heb ook al geprobeerd in een query te maken zodat het met een knop zichtbaar word maar tervergeefs.

Je gebruikt in jouw expressie het veld [Brandblusser 12 Kg nr2]. Is dat wel een datumveld?

ja is wel een datumveld. Wel tof dat je me zo helpt :)
Maar zal hem straks vanaf mijn laptop sturen, kun je hem eens bekijken.

Zal dan wel vanavond worden...

Hopelijk is de printscreen te lezen, anders was het allemaal veel te groot.

Bijlagen

• probleem geval.jpg
    probleem geval.jpg
    95 KB · Weergaven: 46
Kun je er nog twee scherpe plaatjes van maken? Eventueel bijsnijden in een grafisch pakket?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan