Keuse over harddisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragos

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo ik ben van plan op een harddisk te kope vanwege mij hardisk met kleine geheugen
want ik heb nu 1 harddisk :C met 19.5gb erop waarvan bijna alles stuurprogramma's enz zijn ik heb maar 3 gb ongeveer dat ik kan gebruike.
Nou mijn vraag is maakt het wat uit welke disk je neemt merk ofzo [denk ut wel]
En gaat dat in mijn pc [hier een foto van mij pc]
1195654110.jpg

Is die roode bedoeld voor een harddisk??

en ik wil graag dese hebben https://www.dynabyte.nl/artikel/23004/LaCie-3.5''-Harddisk-320-GB

SpecificatiesCapaciteit: 320 GB USB-aansluiting: ja
Toerental: 7200 rpm Voeding: AC-adapter
Cache buffer: 8 MB Garantie: 12 Maanden garantie

inklappenExtra infoZwarte metalen behuizing; Tot 480Mbits/s overdrachtssnelheid; Hi-speed USB 2.0 interface; Plug & Play; Afmetingen 4,1 x 11,3 x 19,4 cm; Gewicht 900 gram; PC & Mac compatibel.

is dit een goede ik hoop dat jullie me vragen kunne beantwoorden

Haha, geen van allen;)

Om een harde schijf in je pc te zetten moet je hem open schroeven. Meestal zit er ee rekje voor harde schijven(3,5-inch) onder je optische 5,25-inch drives(dus je dvd speler enzo).

Je moet dan waarschijnlijk het rekje eruit halen en da harde schijf daarin vast zetten. Daarna zet je het rekje weer vast en sluit je de kabels van stroom en data aan.

Maar volgens mij wil jij een externe harde schijf open. Die kun je gewoon naast je pc leggen, soms zit er al een ruimte in je pc om een externe harde schijf in te legge, dit zie je vaak bij Medion pc's.

Maar volgens mij, die harde schijf die jij wilt kopen, die moet je gewoon op usb aansluiten en stekker in het stopcontact. De pc detecteert hem dan waarschijnlijk automatisch.

De schijf die jij wilt kopen kun je dus niet inbouwen.

ok bedankt maar 1 vraag he kan mijn pc die schijf wel aan of moet je persee het zelfde merk als de pc?

Yes, dat kan je hebt alleen een wandcontactdoos en een vrije usb poort nodig.

Maar waarom kies je voor een externe harde schijf? je had t namelijk over inbouwen ;)

En heb je USB1 of USB2 poorten? Want met USB1 wordt het wel erg langzaam allemaal!

en nog beter is een harde schjf die de gegevens over een firewire kabel zend. dat gaat weer wat sneller dan usb 2.0

Maar dan moet je pc natuurlijk wel die firewire aansluitng hebben.

en nog beter is een harde schjf die de gegevens over een firewire kabel zend. dat gaat weer wat sneller dan usb 2.0

Maar dan moet je pc natuurlijk wel die firewire aansluitng hebben.

Niet zo duur ook... 80Gb ca. 475,- euro!

Gewoon lekker een goede en grote interne harddisk kopen en voor een paar tientjes klaar!

tja ik dacht dat het daar in moest maar het is dus met usb kabel dus die kan ik er gewoon met de usb in steken zal ik maar zeggen dus het maakt niet uit wat voor merk het is:thumb:

Moet opzich niets uitmaken, usb 2.0 heeft volgen mij altjd compabiliteit met 1.1

Moet opzich niets uitmaken, usb 2.0 heeft volgen mij altjd compabiliteit met 1.1

Maakt heel veel uit, de overdracht met USB1.1 is veel te langzaam om een beetje prettig met een externe harddisk te kunnen werken!!

Ik heb de Lacie harddisk van 500gb hij zit in me pc aleen er staat toch duidelijk of de website van hun en op de boekjes en de doos 500gb maar als ik eigenschappen doe staat er 465gb dat die zoveel heeft en 192kb gebruikt waar is die 35gb gebleven dan??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan