keuze beperken in fomulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartroels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Ik heb een eenvoudige setup voor een ordersysteem met devolgende tabellen:
"artikelen" met velden code, prijs en leverancier.
Leverancier op zich komt ook uit een tabel "leveranciers" met naam, adres, …

Vervolgens heb ik een formulier waar ik een orderlijn kan invullen. Allereerst vul je ordernummer en leverancier in (uit de tabel leveranciers) en vervolgens het artikel. Ik wil echter dat je enkel kan kiezen uit de artikelen die net die leverancier hebben die net werd gekozen, en niet alle artikelen. Ik vermoed dat je met een querie moet werken, maar hoe stel je precies die voorwaarde in die de artikelen koppelen aan de leverancier die je net hebt ingevuld in het formulier?
bedankt voor de hulp! :d

Artikelen per leverancier kiezen werkt alleen als je een koppeltabel hebt met per leverancier de te leveren artikelen. Dus in die tabel in ieder geval de velden LeverancierID en ArtikelID. Zelf zou ik in die tabel dan ook de prijzen vermelden, want doorgaans leveren verschillende leveranciers een bepaald artikel voor verschillende prijzen. Ook kun je in die tabel aangeven of dat artikel nog leverbaar is bij die leverancier, middels een Ja/Nee veld Leverbaar bijvoorbeeld.
Heb je dat gemaakt, dan kun je via de keuzelijsten op je formulier een selectie maken op artikelen per leverancier. Je kiest dan in de keuzelijst Leverancier een leverancier, en via een gebeurtenis filter je de artikelen op basis van LeverancierID.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan