Keuze besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Ik heb op een WIN98 systeem een poging gedaan om te upgraden naar WIN2K, maar moest dit wegens ruimtegebrek afbreken. Nu krijg ik tijdens het opstarten elke keer de vraag of ik WIN98 wil opstarten of verder wil gaan met de 2K instalatie. Hoe tackel ik dit?
 
Hoe het met 98 zit weet ik niet maar ik kan je in de richting sturen denk ik.
Bootini moet aangepast worden.
In XP neem ik start/uitvoeren/msconfig/bootini
Daar laat ik de opstartpaden controleren.
Windows verwijderd dan zelf die verkeerde naar Win2000.

En nu maar hopen dat ze niet zooooo erg van elkaar verschillen. :)
 
simpele maar grondige methode is schijf formateren en dan windows 98 er weer opzetten, of proberen win 2000 erop te zetten, maar dus niet allebei
 
Hoi,

In ieder geval moet je de boot.ini file openen. (Kladblok)

Als het goed is zie je naast windows 98 ook de opstart van 2000 staan. die moet je verwijderen.

Plaats eens een screenshot van je boot.ini, dan kan ik je denk ik wel verder helpen, zo blind vind ik wat moeilijk, of iemand anders moet het duidelijk kunnen uitleggen.

kopieren en plakken hier kan natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
Confictius zei:
Ik heb op een WIN98 systeem een poging gedaan om te upgraden naar WIN2K, maar moest dit wegens ruimtegebrek afbreken. Nu krijg ik tijdens het opstarten elke keer de vraag of ik WIN98 wil opstarten of verder wil gaan met de 2K instalatie. Hoe tackel ik dit?


Met de opstartflop van 98 opstarten, fdisk /mbr inkloppen en indien opgestart alle bestanden die betrekking hebben op 2000 weggooien, ook de boot.ini, ntdetect.com en ntldr.
 
[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]
C:\="Microsoft Windows"

Da's de inhoud van mn boot.ini. Er was een regel over Win2K maar die had ik al verwijdert, dit had niet het gewenste resultaat.
 
Zie boven, de eerdere post van mij, weet echt niet waarom je met de boot.ini moet worselen, dat is bedoeld voor de bootloader van NT OS,en, niet voor 98.

:shocked: :shocked:
 
A:/ fdisk/mbr gaf geen resultaat behalve een nieuwe regel a:/ Verder gebeurde er nix. Ik kies voor Format c:

Iedereen bedankt
 
Confictius zei:
A:/ fdisk/mbr gaf geen resultaat behalve een nieuwe regel a:/ Verder gebeurde er nix. Ik kies voor Format c:

Iedereen bedankt

A:\ bedoel je denk ik.

Het is fdisk /mbr, een spatie tussen k en /, gebruik het al jaren en dan zou het ineens niet werken.:confused:
 
hoi,

volgens mij moet je gewoon de regel: Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT verwijderen.
 
Win98 over de bestaande instalatie geinstaleert zonder Format C:/. Problemen opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan