keuze bij opstarten weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie5454

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Hoe kan je zorgen dat de computer niet vraagt bij het opstarten welke windows je wil draaien? Mijn computer draait helemaal goed, alleen aan het begin vraagt hij of ik winxp wil draaien of dat ik het andere besturingssysteem van mijn c-schijf wil draaien. Er staat verder helemaal geen ander besturingssysteem op, dus die keuze bij het opstarten wil ik weghebben. Ik heb eerst een programmatje gehad waarmee je makkelijk en duidelijk allemaal windows-eigenschappen kon veranderen, en daar stond ook bij hoe je dit weg kon halen. maar k ben dit programmatje kwijt. heeft iemand misschien een idee hoe k deze keuze kan weghalen of welk programmatje ik had??

Je kunt in ieder geval zien hoe de boot ini is met start/uitvoeren/msconfig/boot-ini.
Als er onderaan twee lange regels staan heb je nu een dual boot :)
Meestal zie je het verschil tussen die twee wel en de verkeerde moet je dan verwijderen. Maar, doe het alleen als het heel duidelijk is of vraag hier bevestiging. Ik heb het ook pas 1 keer gedaan.

Ga in je configuratiescherm naar systeem(of rechtermuisknop op deze computer en dan eigenschappen), dan tabblad geavanceerd, en dan naar opstart en herstelinstellingen, en bij de optie lijst met besturingssystemen, het vinkje weghalen.
Kijk wel eerst of bij standaard besturingssysteem xp staat en niet het andere besturingssysteem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan