keuze bijna gemaakt: ASUS of Toshiba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florken

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Nu ik een aantal reactie heb verzameld is de keuze sterk gereduceerd tot deze 2:

1e keuze: ASUS A7SN-75016C - iemand een review van deze laptop ? ervaringen met ASUS ?

- 17" WXGA+ 1440x900
- T9300 6MB Cache
- 4GB RAM 667
- 320GB 5400rpm HD
- GeForce 9500M 256MB
- Vista Premium
- 2 jaar garantie
- met draagtas en muis
- 1101,00 €

2e keuze: Toshiba P300 174

- 17" 1440x900: prachtig scherm volgens reviews
- T8300 3MB cache
- 4GB RAM 667
- 500GB 5400rpm HD
- ATI 3650 512MB
- Vista Premium
- 2 jaar garantie
- met draagtas en muis
- 1379,00 €

De ASUS heeft de beste specificaties maar een review is niet te vinden, welke kiezen en waarom.

Mijn ervaring met Asus is beter dan Toshiba maar dat is persoonlijk.

Verder:
1. Snellere processor.

2. Meer HDD space.
Duurder.

Wat wil je precies mee?

Ik heb niet zo erg veel ervaring met Toshiba, in tegenstelling tot mijn oom, die er geloof ik zeer over te spreken is, maar ik heb zelf ook een ASUS-notebook en ik heb daar nog nooit een klacht over gehad. Ikzelf vind ASUS zoieso al een fijner merk, maar dat ligt persoonlijk. Ik zou bovendien toch voor de ASUS gaan. Hij is goedkoper en heeft gewoon betere specificatie's.

ik heb ook een asus laptop en hij bevalt mij prima, dus je weet mijn aanvbeveling wel:rolleyes:

Mijn ervaring met Asus is beter dan Toshiba maar dat is persoonlijk.

Verder:
1. Snellere processor.

2. Meer HDD space.
Duurder.

Wat wil je precies mee?

Idd, ASUS heeft betere processor en is beter geprijst, Tochiba - betere grafische kaart.

Wat ik ermee ga doen: office toepassingen, 2D/3D ontwerp + rendering, heel soms een game.

Het twijfelpunt is echter het beeldscherm, Toshiba heeft een heel goed scherm, van ASUS weet ik het niet

als ik de keuze zou moeten maken zou ik zeker voor de asus gaan. Deze heeft wat ik zo zie een beter processor, maar een wat mindere videokaart. Toch schat ik zo in dat je genoeg zult hebben aan de 9500m tenzij je veel zware 3d ontwerpen gaat maken. Over het beeldscherm weet ik het niet. Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen. op deze website: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-A7Jc.2439.0.html staat onder display het scherm van de a7jc beoordeeld. dit scherm is hoogstwaarschijnlijk gelijk aan die van de a7sn, maar dit zou je even moeten navragen.Zeker de hoge contrastwaarde is een pluspunt aan dit scherm! ik hoop dat je hier wat verder mee komt.

als ik de keuze zou moeten maken zou ik zeker voor de asus gaan. Deze heeft wat ik zo zie een beter processor, maar een wat mindere videokaart. Toch schat ik zo in dat je genoeg zult hebben aan de 9500m tenzij je veel zware 3d ontwerpen gaat maken. Over het beeldscherm weet ik het niet. Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen. op deze website: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-A7Jc.2439.0.html staat onder display het scherm van de a7jc beoordeeld. dit scherm is hoogstwaarschijnlijk gelijk aan die van de a7sn, maar dit zou je even moeten navragen.Zeker de hoge contrastwaarde is een pluspunt aan dit scherm! ik hoop dat je hier wat verder mee komt.

Thx voor de info (al had ik die review eveneens al gevonden :)) echter heb ik nog wat verder gezocht en heb ik gekozen voor Toshiba P300-175 die ik tegen een superprijs heb gevonden:

Toshiba P300-175 - 1238,5 €

- T9300 (2,5GHz, 800MHz en 6MB Cache)
- 4GB RAM 667MHz (2+2)
- 640GB 5400rpm HD (320+320)
- ATI 3650 512MB
- 17" Toshiba TruBrite® WXGA+ TFT High Brightness display
- Heel veel aansluitingen (ook Bluetooth)

Een goede keuze meen ik

1 jammerlijke zaak - het zal nog een 3 -tal weken duren vooralleer deze in voorraad is.

@florken

Toevallig zit ik net dezelfde keuze te maken voor een laptop.

Ik zou alleen willen weten waar jij die aanbieding hebt gezien.

Bvd

Toevallig zit ik net dezelfde keuze te maken voor een laptop.

Ik zou alleen willen weten waar jij die aanbieding hebt gezien.

Bvd

Om eerlijk te zijn had ik deze vraag verwacht :D

Prijs is namelijk zeer zeer laag als je kijkt wat je krijgt, bovendien is deze laptop bij alle andere webshops duurder.

De webshop waar deze aanbieding staat is nochthans geen kleintje: www.azerty.nl

LET WEL: de selectie voor de laptops bij Azerty werk niet goed - als je 17" aanduid bvb staat de Toshiba (en vele anderen) er niet meer tussen - gewoon selecteren op merk en je komt er.

Das raar, bij mij staat er ook 1480 zie: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=72632&GROEP_ID=156&TAB=specificaties

Weet wel dat ik de toetsen van de laptop een beetje goedkoop aan vind voelen, hebben ze toch een beetje moeten inboeten op kwaliteit om deze specificaties te bieden.
Volgend punt is dat de 4gb aan werkgeheugen dat wordt meegeleverd niet volledig wordt gebruikt door Vista, die kan maar met 3gb overweg en zal de andere gb niet gebruiken. Misschien ook een punt om in overweging te nemen of het wel waad is om 4 gb aan geheugen te nemen. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan