• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze in lijst bepaalt de formule in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kriktizzle

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Hey,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een keuzevak gemaakt voor geslacht (man/vrouw) en wil namelijk als ik het woord man aanklik, dat ik enkel de formule voor de mannen gebruik en omgekeerd. Dit is nodig aangezien ik formules gebruik die voor man en vrouw verschillend zijn. Ik wil namelijk de lean body mass berekenen. En hiervoor wil ik maar 1 cel gebruiken, zodat de gebruiker zijn geslacht maar hoeft aan te klikken en dat in die ene cel automatisch de juiste formule wordt gebruikt. Het gaat dus over 2 formules. Maar ik wil dat de formules niet in mijn excel bestand staan, tenzij ik ze zou kunnen verbergen. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Dan verwijs je in de formule naar die cel waar de validatie staat.

Bedankt voor de reactie! Maar ik snap niet goed wat je bedoelt of wat ik juist moet doen(ben geen crack in excel).

In cel C3 staat mijn keuzevak voor man of vrouw aan te klikken. En in cel F4 staat mijn vakje waar 1 van de 2 oplossingen van mijn formules moet komen (afhankelijk of je man of vrouw aanklikt). Dus als ik man aanklik, wordt de formule voor de mannen gebruikt en verschijnt de oplossing in cel F4, idem voor vrouwen. Kan je misschien een vb. geven van wat ik als formule dan zou moeten type? En is het mogelijk om deze formules te verbergen? Of ze uit het excel document te laten?

Alvast bedankt!!!

Zomaar iets;

In cel F4.
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(C3="man";"Er staat man in C3"; "Er staat vrouw in cel C3"))

Je kan het ook in een ander werkblad zetten en daar naar verwijzen.
Ook met vba is er van alles mogelijk, maar maak eerst zelf even een voorbeeldje.

Kriktizzle,

post je voorbeeldbestand eens, dan hoeven de helpers niet eerst te bedenken hoe jouw bestand er uitziet.
Ze kunnen dan direct in jouw bestand aangeven wat de mogelijke oplossing is......

Hallo

Ook een kleine poging ondernomen.
Maar zoals de andere forumleden al schreven, een voorbeeldbestandje doet wonderen.

mvg Peter.

Bijlagen

Beste,

Hoe kan ik dit document delen met jullie? Ik ben nog maar net op deze website aangesloten.

Ah bedankt Peter! Dat is bijna volledig wat ik bedoel. Is het alleen soms mogelijk de formules te verbergen? Dat deze niet op het excel document verschijnen? Het wordt namelijk een soort invulformulier/programma.

Mvg, Kristof

Hallo

Dat is mogelijk.

Je zou een tabblad "Data" kunnen aanmaken waarop al je gegevens staan.
In het "invulblad" zou je hiernaar kunnen verwijzen.

Maar nogmaals, probeer een voorbeeldje te up-loaden.

mvg Peter

Het is inorde. Ik heb de formules mee in de formule balk kunne verwerke zodat deze niet te zien zijn.

Bedankt voor de hulp!

Kristof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan