• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze in vervolgkeuzelijst brengt waardes volledige rij te voorschijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lepoutre

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2016
Hallo,

Ik heb een tabblad met al mijn gegevens (tabblad 1)
Van A1 tem D6 alles ingevuld, met op rij 1 de categorienamen en op de andere rijen waardes

Op een tweede tabblad heb ik exact hetzelfde zoals op tabblad 1 staan.
Maar bij de cellen C2 tem C6 heb ik in iedere cel een vervolkeuzelijst gevoegd waarbij de waarde uit kolom C van tabblad 1 kan worden gekozen.

Wat ik wil bewerkstelligen is dat de volledige rij zich aanpast aan de keuze die wordt gemaakt in de keuzelijst. Dit naar het voorbeeld van tabblad 1.

Moet dit cel per cel gebeuren met een als-functie? Of kan dit sneller?

Alvast bedankt !

Het is te doen gebruikelijk om een sleutelveld in kolom A te plaatsen, in plaats van kolom C.
Je kunt een formule met een dynamisch bereik maken, die je kunt kopiëren naar andere cellen.
Ik denk iets met VERT.ZOEKEN. Voor een meer gedegen advies, plaats een voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage vraag.xls

Timshel, alvast bedankt voor het antwoord.
Hier het bestand met een voorbeeld wat ik wil al heb.
Het sleutelveld staat hier in kolom d maar het principe blijft hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Een sleutelveld in kolom D (niet A) betekent dat VERT.ZOEKEN niet bruikbaar is.
In plaats daarvan is de combinatie INDEX en VERGELIJKEN gebruikt.
Je uploadt je bestand in .xls-formaat. Ik veronderstel dat je excel 2003 of ouder gebruikt en daarom is geen gebruik gemaakt van ALS.FOUT.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan