• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuze invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Hallo

Ik heb een bestand met producten
Hierin staat de inkoopprijs en de verkoopprijs
In kolom e wil ik achter het betreffende product invullen b.v 3 voor x euro.
Moet dit handmatig of kan dit ook via vba of een formulier

Ben benieuwd

Bijlagen

Hoe bedoel je 3 voor x euro??
En is het dan altijd 3 stuks voor x euro?

Nee helaas niet, het kan ook 5 zijn voor x euro of 4 .Het aantal is dus variabel net zoals de prijs

Kun je aangeven welke uitkomst je daar verwacht. Dan is er vast wel een oplossing voor te verzinnen.

Nee dit bedoel ik niet .Je pakt nu de verkoopsprijs maal het aantal in kolom E. Je zou haast denken dat dit inderdaad goed is maar dat bedoel ik niet. Het zou juist goedkoper moeten zijn. Dus bv 3 voor 5 euro als ik spreek over F2

Of
Code:
=E2 & " voor € " & AFRONDEN(E2*D2;2)
voor het € teken voor het bedrag..

Hoeveel goedkoper moet het zijn dan?
Altijd x % goedkoper?
Denk dat het wel een vast gegeven moet zijn ander werkt het niet

Als het goedkoper moet zijn zal je toch ZELF moeten bepalen hoeveel goedkoper, niet ?
Ofwel altijd hetzelfde percentage aftrekken, ofwel nog een bijkomende kolom met percentage per artikel.
Aan jou de keuze...

?????? voor het euro teken voor het bedrag. Heb geen vast gegeven maar bv 10% zou een oplossing kunnen zijn

Waar in de formule van mijn eerste voorbeeld
=E2 & " voor " & AFRONDEN(E2*D2;2) & " €"
stond, staat nu
=E2 & " voor " & AFRONDEN((E2*D2)*0,9;2) & " €"

Vermenigvuldigen met 0,9 is met name nog steeds hetzelfde als 10% aftrekken.

Gewoon voor de aardigheid nog een voorbeeldje gemaakt met meer flexibiliteit. Daarmee kan je vlotjes percentages aanpassen zonder met formules aan de slag te moeten.

Bijlagen

Ik was al volop bezig met je eerste oplossing. Die werkt perfect. Heb alles maar op 35 % gezet en zo naar beneden door getrokken.

Dit zal het ook we doen

Code:
=E2 & " Voor "& TEXT((1-F2)*D2; "€ 0,00")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan