keuze juiste mobo, CPU en videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
srry maar k heb ook even een klein vraagje is het nu wel of niet zinvol om naar ddr3 over te gaan bij een nieuw systeem...

k had wat gelezen over i7 ?.... wat houdt dat precies in

en ik denk persoonlijk dat de overclockbaarheid en de goedkopere prijs van ddr2 niet opwegen tegen de uiteindelijk dezelfde duurdere performance, of zie ik dat verkeerd ?

bij voorbaat dank,

Thieu,

srry maar k heb ook even een klein vraagje is het nu wel of niet zinvol om naar ddr3 over te gaan bij een nieuw systeem...

k had wat gelezen over i7 ?.... wat houdt dat precies in

en ik denk persoonlijk dat de overclockbaarheid en de goedkopere prijs van ddr2 niet opwegen tegen de uiteindelijk dezelfde duurdere performance, of zie ik dat verkeerd ?

bij voorbaat dank,

Thieu,
1. Nieuw HIGH END socket. Leuk voor mensen met veel geld, maar verder ook niet.
2. Het mainstream/lowend-socket wat gebruik gaat maken van ddr3 gaat pas in het 3e kwartaal van volgend jaar uitkomen.
3. Als jij nu DDR3 koopt voor een s.775-moederbord dan zal je weinig snelheidwinst hebben tegenover DDR2.
4. Stel dat je toch DDR3 koopt en je gaat over een jaar over naar het nieuwe mainstram Intel-socket dan heb je kans dat het DDR3-geheugen niet meer voldoet aan de eisen van straks.

Dus nee. Je hoeft er niet veel rekening mee te houden.

ik wil toch nog eens terugkomen op die HD4850.
Blijkt inderdaad een heel goede kaart te zijn, zeker voor zijn prijs. Maar ook nogal lawaaierig?!?
Heeft daar iemand ervaring mee? Of is er een 4850 van een ander merk die stil is???

Toevallig kwam Raoul daar gister mee:
http://www.salland.eu/product/69648...0-zalman-512-mb-pci-e-16x-gv-r485zl-512h.html
Die zalman-koeler is wel vrij stil. Ik heb em gehad op mijn 7800GT-videokaart, die nogal luidruchtig was met de standaard koeler.

Opieuw bedankt voor uw info ! :thumb:

Over deze kaart (van Gigabyte) had ik nog niets gelezen. Is die standaard voorzien van deze Zalman-koeler?

Ook die winkel "Salland" kende ik niet. Is die betrouwbaar? Ik kan het niet gaan afhalen, want woon te ver (Belgie) en zou dus zeker moeten zijn van hun service "op-afstand" ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan