Keuze Laptop €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scaap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Halo!

ik ga binnenkort een laptop kopen, maar wil niet meer kwijt zijn dan ongeveer €500,-Ik wil de computer vooral gebruiken voor school,muziek,foto's bewerke, af en toe een filmpje kijken en mischien een paar simpele games spelen.ook zal ik hem wel is mee nemen in de trein.

Nou kwam ik de onderstaande laptops tegen die me wel wat leken in deze prijsklasse:

- Toshiba Satellite L300D-10A €459
Type processor: Mobile AMD Athlon 64 X2
Opslagcapaciteit: 160 gb
klopksnelheid: 1900 MHz
Intern geheugen: 2048 MB

- Toshiba Satellite A210-18S €500

- Acer TravelMate 5520-6A1G16Mi €481
klopksnelheid: 1800 MHz
Intern geheugen: 1024 MB

- Acer Aspire 5715Z-3A2G12Mi €499
Type processor: Intel® Pentium Dual-Core T2370 (1,73 GHz)
Opslagcapaciteit:120 gb
klopksnelheid: 2x 1733 MHz

- HP Pavilion dv6710ed €539

- Fujitsu Siemens Amilo Pi 2540 €510
Type processor: Intel Pentium Dual-Core
Opslagcapaciteit: 250 gb
klopksnelheid: 1600 MHz

Mijn vraag: welke van deze 6 laptops raden jullie mij aan?
welke (merk) heeft de beste kwaliteit?
aan welke heb ik het meest?

ben benieuwd!,

Alle merken zijn goed. Er zullen reacties komen dat acer slecht is. Maar kijk daar niet naar. Dat is vaak gebaseerd op vooroordelen, zonder dat veel mensen ooit een acer van dichtbij hebben gezien. Er waren inderdaad soms wat probleempjes met een paar modellen, en soms laat de service je ook wel in de steek. Maar dit is bij ieder merk wel zo.

Zelf heb ik een HP, ben ik erg tevreden over. Goede kwaliteit.
Toshiba hoef ik denk ik niet toe te lichten. Ook een goede kwaliteit.
Fujitsu ken ik zelf niet zo heel goed, maar over het algemeen zijn ze niet slecht. Alleen qua uiterlijk lopen ze vaak iets achter.

De eerste 2 laptops lijken mij al meteen een goede keus. Waarschijnlijk zit er vista op. Dit zal je er dan beter af kunnen halen, als Toshiba drivers heeft voor XP tenminste.

De 3de zal ik niet nemen, vanwege het geheugen., De 2de acer lijkt mij wel goed. De laatste 2 zijn ook wel goed. Ik raadt je 1 van de toshiba's aan.

Ik zal maar uit ervaring spreken over acer, zelf zeiden er ook een paar dat je je er niets van aanmoest trekken wat ze over acer zeggen.
Dus eens naar hun geluisterd en een acer gekocht...
Na een half jaar had ik al een paar rijtjes met dode pixels, net na een jaar de linkermuisknop doorheen geklikt.
Dat komt doordat acer puur plastic is.
Is die hp een van de pavalion serie, niet nemen.
Ik zou voor de toshiba gaan heeft die van €500,00 een hd2400? volgens mij wel en die daarboven heeft dat niet.
Dan zou ik voor die van 500 gaan anders de andere.

robin

Ik zal maar uit ervaring spreken over acer, zelf zeiden er ook een paar dat je je er niets van aanmoest trekken wat ze over acer zeggen.
Dus eens naar hun geluisterd en een acer gekocht...
Na een half jaar had ik al een paar rijtjes met dode pixels, net na een jaar de linkermuisknop doorheen geklikt.
Dat komt doordat acer puur plastic is.
Is die hp een van de pavalion serie, niet nemen.
Ik zou voor de toshiba gaan heeft die van €500,00 een hd2400? volgens mij wel en die daarboven heeft dat niet.
Dan zou ik voor die van 500 gaan anders de andere.

robin

wat is mis met pavilion?

waarschijnelijk heb je geljk maar een vriend van mij heeft er een en hij heeft hem aantal keren laten vallen per ongeluk:o maar die ding doet het nog goed dus:confused:

Misschien is het je nog neit op gevallen, maar de meeste laptops zijn toch echt van plastic ( of soort gelijke materialen). Simpel weg om het gewicht te drukken, en omdat het goedkoop is.

Een geode vriend van mij had een fujitsu siemens laptop. Hier liet hij een glas cola overheen vallen. (over het toetsenbord), de cola kwam in de componenten, maar na een paar dagen deed hij het weer gewoon. Je kunt dus zeggen dat Fujitsu goed is, omdat hij het nog doet. Maar je kunt ook zeggen dat hij slecht is, vanwege het feit dat het toetsen bord niet afgesloten is van de rest. terwijl mijn Toshiba laptop een afgesloten toetsenbord heeft. Daar komt geen cola doorheen. Wat ik eigenlijk wil zeggen, het is per model vaak verschillend, en vooral afhankelijk hoe je met je laptop omg aat.

Zelf ga ik er zuinig mee om. En als jij ook zuinig om gaat met je laptop, denk ik, dat je met ieder merk tevreden kunt zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan